اتفاق‌ خوب برای ایده‌های کارآفرینی ایثارگران در «رویداد شاهد»

«رویداد شاهد» به دنبال حمایت از ایده‌های نوآورانه و کارآفرینی از ایثارگران دعوت کرد تا طرح‌های خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.
کد خبر: ۴۱۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ - 25September 2020

اتفاق‌ خوب برای ایده‌های کارآفرینی ایثارگران در «رویداد شاهد»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شرکت‌های نوپا و استارتاپی چند سالی هست به عنوان کسب و کار‌های ارزش آفرین و نوآور مطرح شده‌اند تا باعث عملی کردن ایده‌های برتر به یک کار و یا فعالیت درآمدآفرین باشند. اتفاقی که باعث می‌شود یک ایده ذهنی را به یک محصول و خروجی تبدیل کند و در حوزه‌های مختلف و با خروجی‌های متفاوت زمینه اشتغال و توسعه صنایع را فراهم کنند.

یکی از مولفه‌های به ثمر رسیدن استارتاپ‌ها حمایت و هدایت از سوی نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی است به خصوص در شرایطی مثل کشور ما که بخش اعظم صنایع و نهاد‌های خدماتی، آموزشی و مولد وابسته به دولت است.

تشکل‌های شاهد و ایثارگر در فراخوانی به استقبال از طرح‌های استارتاپی آمده‌اند و از همه جامعه هدف ایثارگری اعم از ایثارگران، خانواده ایثارگران، جانبازان، شهدا و آزادگان دعوت کرده‌اند تا طرح‌های خود را به منظور شرکت در رویداد شاهد در سایت آن به نشانی https://roydadshahed.com/ ارسال کنند تا در این بستر با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و حقیقی رویداد برای پیشبرد استارتاپ خود استفاده کنند.

رویداد شاهد در توضیح کار خود آورده است که حداقل مزیت شرکت در رویداد، اجرای ابتدایی و رسیدن به حالت نمایش ایده است. لینک‌های ارتباطی مفید و پیدا کردن سرمایه گذار و کسب حمایت مراکز شتاب دهنده هم میتوانداز مزایای این رویداد باشد.

تقریبا یک ماه است که جذب ایده‌ها آغاز و تاکنون ۳۰ ایده به این رویداد ارسال شده، پیش بینی می‌شود حدود ۲۰۰ ایده تا ۴۵ روز آینده ارسال شود و پس از پایان جذب ایده‌ها در سه سطح داوری شوند تا پس از انتخاب ایده‌های برتر از این طرح‌ها برای رسیدن به نتیجه حمایت شود.

سید محمدرضا شایسته مسوول برگزاری رویداد شاهد در نشستی خبری هدف از اجرای این رویداد را شناسایی نخبگان شاهد و ایثارگر در حوزه‌های مختلف و کمک به اشتغالزایی و تولید شغل که از جمله اهداف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است عنوان کرد و اظهار داشت: بستری فراهم شده است تا افراد با ایده‌های خود از فواید تیم و حمایت یک نهاد دولتی و مجموعه‌های اقتصادی آن همچون مجموعه اقتصادی کوثر بهره‌مند شوند و ما نیز با اتصال به این مجموعه‌ها بتوانیم ایده‌های نوآورانه و کارآفرین را حمایت کنیم تا ایثارگرانی که به دنبال شغل هستند خود ایجاد شغل کنند.

وی افزود: هم اکنون در مرحله شناسایی و سازماندهی ایده‌ها هستیم تا در آینده تفاهمنامه‌هایی را متناسب با ایده‌ها با نهاد‌ها و سازمان‌ها ببندیم تا به تفاهمات داخلی درون سازمانی برسیم. همچنین در حال ایجاد جایگاهی قانونی برای رشد سازوکار‌های این رویداد هستیم و افرادی که طرح آنان برگزیده می‌‎شود بتوانند از بستر‌ها و مشاوره‌های حقوقی و خدمات استفاده کنند.

رسول لطفی دبیر این رویداد به بحث امنیت طرح‌ها پرداخت و گفت: یکی از مشکلات اینگونه رویداد‌ها امنیت طرح‌هاست که این موضوع در رویداد ما حل شده و شرکت کنندگان می‌توانند امنیت خاطر داشته باشند. از طرفی در کمیته پیشران در بحث فکری و فناورانه با توجه به دسترسی‌ها در سطح سازمانی و روابط کاری و قانونی سعی در حل مشکلات حقوقی داریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها