امروز صورت گرفت؛

بازدید مسئولان هیئت معارف جنگ ارتش از خبرگزاری دفاع مقدس

مسئولان «هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت چهلمین سالگرد این واقعه عظیم تاریخی از «خبرگزاری دفاع مقدس» بازدید کردند.
کد خبر: ۴۱۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ - 22September 2020

بازدید مسئولین هیأت معارف جنگ ارتش از خبرگزاری دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مسئولان «هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت چهلمین سالگرد این واقعه عظیم تاریخی از «خبرگزاری دفاع مقدس» بازدید کردند.

امیر سرتیپ دوم «ابوالقاسم کیا» معاون پژوهش هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی و امیر سرتیپ دوم «احمد آرام» مدیر آموزش دانشجویان وظیفه هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی به همراه تعدادی از کارکنان هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی پیش از ظهر امروز با حضور در خبرگزاری دفاع مقدس ضمن بازدید از این خبرگزاری در جریان روند کار این مجموعه قرار گرفتند.

«هیئت معارف جنگ» مجموعه‌ای از یافته‌ها، ذخایر و دستاورد‌های جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است که خداوند متعال به پاس فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و برکت خون شهدای والامقام، نصیب رزمندگان اسلام نموده و از سینه‌های جوشان پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس به سینه‌های پاک و تشنه‌ی نسل جوان انقلاب اسلامی منتقل می‌کند.

 «هیئت معارف جنگ» که با حمایت‌های معنوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا، این رسالت مهم (آموزش معارف جنگ) را با روحیه‌ی متعالی بسیجی بر عهده گرفته، مفتخر است که با الهام از کلام نورانی خدای متعال مبنی بر «وَالّذینَ جاهـَدوا فِینا لَنَهدِینّهُم سُبُلَنا و اِنّ‌اللهَ لَمَعَ المُحْسِنیِن»، با صداقت و تلاش دسته جمعی در این وادی مقدّس گام نهاده و این رسالت افتخار آمیز را که با گرایش «پژوهشی ـ آموزشی» شکل گرفته است، ادامه دهد.

نحوه فعالیت هیئت معارف جنگ در گرد‌آوری تجارب جبهه‌های نبرد به این ترتیب بوده است که بر اساس زمان و مکان هر عملیات، جمعی از رزمندگان اسلام که در آن عملیات نقش مهمی را بر عهده داشته‌اند، به منطقه عملیات عزیمت کرده و با یاد آوری خاطرات خود در صحنه‌ی نبرد و برداشت‌های تحریری، صوتی و تصویری، مجموعه‌ای از حقایق و واقعیّت‌های تلخ و شیرین را گردآوری نموده و در نهایت بعد از تطبیق آن‌ها با مدارک و اسناد جبهه‌های نبرد در مسیر تدوین قرار می‌دهند. بنابراین امیر ارتش اسلام «شهید سپهبد علی صیاد شیرازی» در پائیز سال ۱۳۷۳ آموزش معارف جنگ را در دانشگاه افسری امام علی علیه السلام آغاز کرد و سپس در پاییز سال ۱۳۷۴ «هیئت معارف جنگ» را بنیان‌گذاری کرد و علاوه بر آموزش معارف جنگ به دانشجویان، عملیات‌های کردستان، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس را برداشت و ضبط میدانی کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار