دفاع‌پرس بررسی کرد؛

۲۱ سپتامبر؛ نقطه عطف تاریخ انقلاب مردم یمن/ مقاومت یمنی‌ها وارد سال هفتم شد

عربستان سعودی و حامیانش طی این سال‌ها سعی کردند تا از راه‌های مختلف، انقلابیون یمن را تسلیم کنند، اما این مردم انقلابی بودند که توطئه‌های دشمنانشان را یکی پس از دیگری خنثی کردند.
کد خبر: ۴۱۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۶ - 23September 2020

۲۱ سپتامبر؛ نقطه عطف تاریخ انقلاب مردم یمن/ مقاومت یمنی‌ها وارد سال هفتم شدگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ۶ سال پیش در چنین روز‌هایی نقطه عطفی در تاریخ کشور یمن رقم خورد؛ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ اعتراضات مردم یمن به بی‌کفایتی دولتِ وقت نتیجه داد و «عبد ربه منصور هادی» از سِمت خود کنار گذاشته شد.

۲۱ سپتامبر جنبش انصارالله رسما کنترل پایتخت یمن یعنی صنعا را در دست گرفت؛ پس از این اتفاق مهم بود که انصار الله یمن دامنه نفوذ خود را تا شهر‌های دیگر افزایش دادند تا پایه‌های انقلاب مردمی یمن مستحکم‌تر شود.

پس از استحکام نسبی پایه‌های انقلاب یمنی‌ها، دشمنان این کشور دست به کار شدند و در نخستین نقشه خود، گروه‌های تکفیری را علیه انصار الله به خط کردند، اما با تلاش نیرو‌های انقلابی، فعالیت گروه‌های تکفیری در نطفه خفه شد تا دومین نقشه دشمنان یمن به مرحله اجرا گذاشته شود.

دومین نقشه دشمنان یمن، تأسیس ائتلافی متشکل از ۱۷ کشور جهان به سرکردگی عربستان سعودی علیه انقلاب مردم یمن بود؛ تنها ۶ ماه از این انقلاب نگذشته بود که ائتلاف سعودی حملاتش به یمن را به بهانه بازگرداندن مشروعیت به این کشور آغاز کرد و جنگ نابرابری را راه انداخت.

عربستان سعودی و حامیانش طی این سال‌ها سعی کردند تا از راه‌های مختلف، انقلابیون یمن را تسلیم کنند، اما این مردم انقلابی یمن بودند که توطئه‌های دشمنانشان را یکی پس از دیگری خنثی کردند، بطوریکه در این ۶ سال ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با وجود نابرابری در جنگ با ائتلاف سعودی، موفقیت‌های زیادی را کسب کردند.

شاید بتوان حمله انصارالله یمن به مرکز نفتی «آرامکو» عربستان در «بقیق» و «هجره خُرَیص» را نشانه شکست راهبرد‌های توسعه‌طلبانه ولیعهد سعودی عنوان کرد؛ زیرا پس از این حملات بود که نظام سیاسی عربستان موافقت کرد که با جنبش انصارالله مذاکره کند و بیش از ۸۰ درصد حملات خود به یمن را کاهش دهد و در مقابل این جنبش نیز حملات خود را متوقف کنند.

پس از مذاکرات سعودی‌ها و انصارالله بود که سعودی‌ها قول آتش‌بس دادند، اما این آتش‌بس فقط یک مانور رسانه‌ای بیش نبود و تا به امروز مردم مظلوم یمن به انحای مختلف تحت فشار قرار گرفته‌اند.

پر واضح است که مردم انقلابی یمن با ارتکاب جنایات سعودی‌ها و حامیانشان دست از اهداف خود برنمی‌دارند و تا آخرین قطره خون به مقاومت ادامه خواهند داد و به گفته رهبر جنبش انصارالله در ششمین سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر، ملت یمن مصادره آزادی و استقلال خود را برنمی‌تابد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار