روحانی در پیامی به همایش «تمرکززدایی و ساماندهی پایتخت»:

طرح امکان‌سنجی انتقال پایتخت و تمرکززدایی از تهران می‌تواند مشکلات کنونی را به حداقل برساند

رئیس‌جمهور در پیامی به همایش «تمرکززدایی و ساماندهی پایتخت» گفت: طرح امکان‌سنجی انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران می‌تواند مشکلات و تنگناهای موجود را به حداقل رسانده و به شکل مطلوب مرتفع سازد.
کد خبر: ۴۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱ - 23February 2015

طرح امکان‌سنجی انتقال پایتخت و تمرکززدایی از تهران می‌تواند مشکلات کنونی را به حداقل برساند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاستجمهوری، حجتالاسلام حسن روحانی رئیسجمهور در پیامی به همایش «تمرکززدایی و ساماندهی پایتخت» تصریح کرده است که بیشک «طرح امکانسنجی انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران» ، در صورت پیگیری جدی میتواند در افقهای زمانی کوتاهمدت، میان مدت و بلندمدت، مشکلات و تنگناهای موجود را به حداقل رسانده و به شکل مطلوب مرتفع سازد.

متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی به این شرح است:
بسمالله الرحمن الرحیم
همایش «تمرکززدایی و ساماندهی پایتخت» که با تلاش مجموعهای از نهادهای علمی و اجرایی کشور و در این مکان رفیع علمی برگزار میشود، فرصتی مناسب است تا بار دیگر مسایل، فرصتها و تهدیدهای پایتخت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز سیاسی و نیز پایگاه تصمیمگیری و مدیریت کلان کشور، مورد مداقه و ارزیابی کارشناسانه و علمی قرار گیرد.
قریب به سه دهه است، بحث انتقال پایتخت مطرح شده است. ازدحام جمعیت، تمرکز اقتصادی، سیاسی و تجاری، موضوعات محیط زیست شهری، معضل ترافیک، پایین بودن شاخصهای کیفیت زندگی و از همه مهمتر خطر راهبردی زلزله، الزاماتی است که باعث شده تا همگان به عنوان یک تهدید جدی به مخاطرهآمیز بودن این تمرکز اذعان کنند.
بیشک «طرح امکانسنجی انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران» که بررسی و جمعبندی مطالعات صورت گرفته درباره تمرکززدایی و ساماندهی شهر تهران و الزامات و تمهیدات اجرایی و راهبردهای پیشنهادی برای ساماندهی تهران بزرگ را در صدر اهداف خود قرار داده و خوشبختانه از سوی مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسیده است، در صورت پیگیری جدی میتواند در افقهای زمانی کوتاهمدت، میان مدت و بلندمدت، مشکلات و تنگناهای موجود را به حداقل رسانده و به شکل مطلوب مرتفع سازد.
انتظار میرود این همایش در راستای اعتلای کیفیت زندگی شهری بتواند براساس برنامه و طرحهای سنجیده و با رویکرد نوینی از تجارب ارزشمند محققان و اندیشمندان و دستاندرکاران امر، در تشخیص و تحلیل مسایل تهران در سطوح ملی و فراملی، راهبردها و راهکارهای مفیدی ارایه کند.
اینجانب با تقدیر و تشکر از دستاندرکاران برگزاری این همایش، امیدوارم در سایه توجهات الهی و هماندیشی و همیاری شما عزیزان و در پرتو اراده ملی بر مشکلات شهری و زیستمحیطی فایق آمده و شاهد توسعه پایدار کشور در عرصههای گوناگون باشیم.
همچنین از حضور همه استادان، متخصصان، دانشجویان و متولیان اجرایی امور شهر که تمرکززدایی و ساماندهی کلان شهرها و به ویژه تهران بزرگ را وجهه همت خود قرار دادهاند، قدردانی میکنم.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار