الحاق ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه/ ۳ پهپاد جدید رونمایی شد

مراسم الحاق ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه با حضور فرمانده کل سپاه در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ - 23September 2020

الحاق ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه/ ۳ پهپاد جدید رونمایی شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم الحاق ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه صبح امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه برگزار و طی آن از سه پهپاد جدید عمودپرواز «سپهر»، «شهاب ۲» و عمودپرواز «هدهد ۴» رونمایی شد.

سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در این مراسم اظهار داشت: با الحاق این پهپاد‌ها تمام مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه، تحت پوشش پهپاد‌های بومی ایرانی قرار می‌گیرد.

وی افزود: فیلمبرداری و عکاسی در حوزه رزمی برای انهدام اهداف ثابت و متحرک دریایی، از قابلیت‌های این پهپاد‌هاست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه رصد و پایش همه تحرکات دریایی هم با این پهپاد‌ها رهگیری می‌شود، عنوان کرد: پهپاد‌های الحاق شده کاملاً بومی و به دست متخصصان سازمان صنایع هوایی ایران ساخته شده است.

سردار تنگسیری ادامه داد: سه فروند از این پهپادها برای نخستین بار رونمایی شده است و قابلیت انجام مأموریت از روی شناور برای اهداف مورد نظر دارد؛ این پهپاد‌ها شامل پهپاد عمودپرواز سپهر، شهاب ۲ و عمودپرواز هدهد ۴ است.

وی افزود: پهپاد مهاجر ۶ نیز با دقت بالا در دریا و ساحل، از دیگر پهپاد‌هایی است که صبح امروز به نیروی دریایی سپاه ملحق شد؛ این پهپاد با شعاع پرواز بالا، توانایی حمل چهار موشک و انجام مأموریت در همه شرایط آب و هوایی دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: دو فروند بالگرد آب‌نشین و چهار فروند بالگرد با ظرفیت‌های رزمی و حمل موشک هم امروز به نیروی دریایی سپاه پاسداران ملحق شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها