چهل‌سالگی سرو/ شهردار قم:

موزه دفاع مقدس تجلی یک فرهنگ پویاست

«مرتضی سقاییان‌نژاد» گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نه تنها یک مرکز بلکه تجلی یک فرهنگ پویاست که نسل جوان را با ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا آشنا می‌سازد.
کد خبر: ۴۱۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ - 23September 2020

موزه دفاع مقدس تجلی یک فرهنگ پویاستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «مرتضی سقاییان نژاد» شهردار قم امروز در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی و باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم با تسلیت ایام عزاداری ماه صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه (س) اظهار داشت: صحبت کردن درباره عظمت حماسه دلاورمردان و ملت قهرمان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس، لیله القدر انقلاب اسلامی است، افزود: آنچه که مسلم است این است که آثار پربرکت حماسه دفاع مقدس در تمام مسائل کشور ساری و جاری است و هنوز هم استمرار دارد.

شهردار قم با اشاره به دستاورد‌های دفاع مقدس عنوان کرد: استمرار حیات، عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی، رسیدن به خودکفایی نسبی، استقامت و تاب آوری مردم، رواج فرهنگ ایثار و شهادت به تاسی از فرهنگ عاشورا و نوآوری‌های نسل جوان به واسطه هشت سال دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: هر قدر بیشتر در ارتباط با حماسه دفاع مقدس کار کنیم و لایه‌های آن را بیشتر بشناسیم، در راستای حفظ این سرمایه پرارزش که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بیشتر تلاش کرده ایم.

سقاییان نژاد با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم، حراست از دستاورد‌های انقلاب و دفاع مقدس را نشانه رشد و بصیرت ملت خواند و افزود: یکی از مسئولیت‌ها و کارکرد‌های موزه انقلاب و دفاع مقدس حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است و لذا ضرورت دارد گروه‌های محتوایی دراین زمینه نهایت تلاش خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: موزه انقلاب و دفاع مقدس تجلی یک فرهنگ پویاست که با همدلی و همراهی مجموعه‌های مختلف به سرانجام رسیده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم بخشی از پروژه بوستان هزار هکتاری بوستان زائر است، عنوان کرد: باغ موزه سرآغاز بوستان بزرگ هزار هکتاری است که تا مسجد مقدس جمکران پیش می‌رود و بایستی همچون نگینی بدرخشد.

وی ادامه داد: از خدا می‌خواهیم باغ موزه که از دستاورد‌های سفر مقام معظم رهبری به قم است و در سایه همدلی و حمایت‌های استاندار محترم، شهرداری، شورای شهر و ارگان‌های خدماتی ساخته شده، مرکزی در تراز و شایسته قم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار