فرمانده سپاه تهران بزرگ:

استفاده از تجارب دفاع مقدس مهمترین عامل پیشرفت کشور است

سردار محمدرضا یزدی گفت: در عرصه علم و فناوری، امنیت و دفاع، فناوری‌های نوین و پیشرفت کرده‌ایم و این نتایج با بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس حاصل شده است.
کد خبر: ۴۱۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ - 24September 2020

مدافعان حرم ادامه‌دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند/ امروز دشمنان اسلام در برابر ایستادگی ملت زانو زده‌اند/ استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس مهمترین عامل پیشرفت کشور استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ صبح امروز در همایش میثاق با ولایت و امت که همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم اظهار داشت: امروز در چهلمین سالگرد دفاع مقدس وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، شاهدیم که چگونه دفاع مقدس ما از کربلا و صدر اسلام بهره گرفته است. هرجا در آن دوران کنکاش می‌کنیم، شاهدیم که این ایثار و فداکاری‌ها، ریشه در عاشورا دارد و امروز بعد از ۴۰ سال وقتی نام دفاع مقدس می‌آید، همه یاد ایثارگری و همبستگی و مقاومت رزمندگان می‌افتند.

وی ادامه داد: امروز توجه به ارزش‌ها و آرمان‌ها و خاطرات دفاع مقدس موتور محرک در کشور شده است و ما هرجا در انقلاب موفقیتی داشتیم، از تجارب دفاع مقدس استفاده کردیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: در عرصه علم و فناوری، امنیت و دفاع، فناوری‌های نوین و پیشرفت کرده‌ایم و مهم‌تر اینکه این نتایج با بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس حاصل شده است. امروز ما به جایگاهی رسیده‌ایم که به دنیا سلاح صادر می‌کنیم.

سردار یزدی افزود: در روز‌های دفاع مقدس حتی سیم خاردار به ما نمی‌دادند و حتی ساده‌ترین سلاح را نمی‌توانستیم بسازیم، اما امروز به ساخت موشک‌های دور برد و بالستیک رسیده‌ایم. امروز فرزندان این مرز و بوم علم خودشان را در صحنه تکنولوژی به رخ جهانیان می‌کشند و همه این پیشرفت‌ها با استفاده از تجارب دفاع مقدس رخ داده است.

وی با بیان اینکه مردم ما در دوران دفاع مقدس پشت یکدیگر بودند، عنوان کرد: امروز وقتی که فشار اقتصادی به مردم وارد می‌شود، رهبر معظم انقلاب کمک‌های مومنانه را توصیه می‌کنند و دیدیم که مردم چگونه وارد میدان شدند و ولایتمداری خود را ثابت کردند. این روحیه همدلی در هیچ جای جهان وجود ندارد و این روحیه بهره گرفته از دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: امروز وقتی سیل و زلزله‌ای اتفاق می‌افتد، شاهدیم که گروه‌های جهادی چگونه به یاری مردم می‌شتابند و برای مثال در هفته گذشته که به روستای غیزانیه در استان خوزستان رفته بودم، شاهد بودم که گروه‌های جهادی با چه مشقتی به مردم خدمت می‌کردند و این کار‌ها ارزش بالایی دارد که در هیچ جای جهان شاهد آن نیستیم.

سردار یزدی اظهار داشت: وقتی جنگ هشت ساله آغاز شد، جوانان این مرز و بوم از اقصی‌نقاط کشور به جبهه‌ها شتافتند و نگذاشتند حتی یک وجب از این خاک به دست دشمن بعثی بیفتد. از طرفی وقتی داعش در سوریه و عراق به دست آمریکا ساخته شد، رزمندگان ما برای جلوگیری از ورود اشقیا به کشور، کیلومتر‌ها از مرز‌ها دور می‌شوند و با آن‌ها درگیر می‌شوند و امروز می‌توان گفت که مدافعان حرم ادامه‌دهنده همان راهی هستند که شهدای دفاع مقدس آغاز کرده بودند.

وی بیان کرد: موتور محرک دوران دفاع مقدس می‌تواند ما را امروز در گام دوم انقلاب به قله‌های پیشرفت برساند و اگر جوانان به تأسی از فرهنگ دفاع مقدس حرکت کنند، در آینده‌ای نزدیک شاهد پیشرفت و ترقی کشور خواهیم بود. دوران دفاع مقدس برگ زرینی است بر تاریخ انقلاب و در گام دوم باید با بهره‌گیری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با روحیه ایستادگی در مقابل دشمنان صف بکشیم؛ چراکه هرجا که پیروزی حاصل شده است، نتیجه مقاومت و ایستادگی بوده است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه هم‌اکنون دشمنان در مقابل عظمت و ایستادگی مردم ما زانو زده‌اند، افزود: حتما آینده‌ای روشن خواهیم داشت، به شرطی که مسیر امام (ره) و رهبری را ادامه دهیم و قطعاً جوانان این مرز و بوم آینده‌ای روشن را برای کشور رقم خواهند زد. اگر شهید حججی در خارج از کشور از دین و انقلاب و اسلام دفاع می‌کند، به تأسی از راه ۴۰ ساله دفاع مقدس و شهداست و وقتی که اسیر می‌شود، همه دیدند که دشمنان در حسرت یک قطره اشک این شهید ماندند.

سردار یزدی گفت: شرایط امروز ما نسبت به شرایط ابتدای انقلاب بهتر است و با اینکه دشمنان از ابزار تهدید، ابهام و دروغ‌پراکنی استفاده می‌کنند، اما قطعاً با ایستادگی همه توطئه‌های آن‌ها را خنثی خواهیم کرد؛ البته باید مواظب نفوذی‌ها هم باشیم؛ چرا که عوامل داخلی دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب هستند.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها