۸۰ تن کشته و زخمی شدند

انفجار شدید در پایگاه ائتلاف سعودی

انفجار شدید در یک پایگاه وابسته به عناصر ائتلاف سعودی در شمال یمن، تا کنون ۸۰ کشته و زخمی به دنبال داشته است.
کد خبر: ۴۱۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ - 25September 2020

انفجار شدید در پایگاه ائتلاف سعودی؛ ۸۰ تن کشته و زخمی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه عناصر وابسته به ائتلاف سعودی در نزدیکی مرز یمن با عربستان، شب گذشته (پنجشنبه) شاهد یک انفجار شدید بود.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، این انفجار در منطقه «علب» در شمال یمن که مشرف به منطقه «عسیر» در خاک عربستان است رخ داده و حداقل ۸۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند. هنوز آمار نهایی تلفات در دست نیست. برخی منابع نیز نوشته‌اند که دو سرباز ارتش سعودی نیز میان کشته شدگان هستند.

هنوز عامل اصلی انفجار مشخص نیست و ارتش و کمیته‌های مردمی چنین خبری را اعلام نکرده‌اند. برخی منابع دلیل انفجار را حمله موشکی ارتش یمن اعلام کرده‌ و نوشته‌اند که حمله موشکی زمانی رخ داد که عناصر وابسته به ائتلاف سعودی در اعتراض به ۹ ماه حقوق عقب افتاده خود روبه روی مقر فرماندهی که افسران سعودی اداره آن را در دست داشتند، تجمع کرده بودند.

وبگاه عربی ۲۱ نیز به نقل از منابع خود تعداد کشته‌ها را ۱۰ تن اعلام کرده، اما از تعداد زخمی‌ها آماری نداده است.

در این میان چندین منبع خبری نوشته‌اند که احتمال دست داشن ارتش سعودی در این حمله وجود دارد. وبگاه الخبر الیمنی نوشته است که این احتمال وجود دارد که ائتلاف سعودی برای ممانعت از شورش نظامیان دست به این حمله زده باشد.

وبگاه الصحافه ۲۴، اما به نقل از منابع خود نوشته است که جنگنده‌های ارتش سعودی به صورت اشتباهی این پایگاه را بمباران کرده‌اند. همچنان که اینگونه حملات و خودزنی‌ها بارها در مناطق دیگر یمن رخ داده است. با این حال هنوز ارتش یمن یا ائتلاف سعودی واکنشی به این حادثه نشان نداده‌اند و هیچ به طور قطع روشن نیست.

منطقه و گذرگاه «علب» در شمال استان صعده سال ۲۰۱۶ به اشغال ائتلاف سعودی در آمد تا خط فاصلی میان ارتش و انصارالله یمن با مرز عربستان باشد. در طول سال‌های جنگ عملیات راهبردی در این منطقه صورت نگرفته و عمده عملیات‌ها ایضایی و تاکتیکی بوده‌اند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها