چهل‌سالگی سرو/ شهید «سید حشمت‌الله اسدی شیاده»؛

ما باید زمینه‌ساز انقلاب جهانی مهدی (عج) باشیم

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «سید حشمت‌الله (اسدالله) اسدی شیاده» آمده است: برادران پاسدار سكوت مرگ‌وار خیانت به آرمان است. آرزوی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و صدور آن به تمام جهان را دارم. ما بایستی زمینه را آماده كنیم برای انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) برادران ما راهی به جز راه حسین شهید نرفته‌ایم.
کد خبر: ۴۱۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲ - 26September 2020

ما باید زمینه‌ساز انقلاب جهانی مهدی (عج) باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت شهید «سید حشمت‌الله (اسدالله) اسدی شیاده» زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

اگرچه نامش «حشمت‌الله» بود، امّا «اَسدالله» صدایش می‌زدند؛ نورسیده‌ای از ذرّیۀ سادات كه در دوم فروردین 1332، قدم به كاشانه «سیّد احمد و سیده شهربانو» نهاد و زندگی‌شان را غرق شادی ساخت.

حشمت‌الله كه رشدیافته یك تربیت دینی بود، قبل از ورود به مدرسه، قرآن را نزد افرادی چون «آقاعلی‌جان و سید رجب» آموخت. سپس، بعد از پایان پایه ششم ابتدائی در زادگاهش «شیاده» ـ از توابع بندپی بابل ـ راهی تهران گشته، و در آن‌جا موفق به اخذ دیپلم ریاضی و زبان انگلیسی در این شهر شد.

او در دوران تحصیل در تهران، به كار در هتل نیز مشغول بود. مادرش در این‌خصوص نقل می‌كند: «روزها در هتل كار می‌كرد و شب‌ها درس می‌خواند. بعد، پول خود را جمع می‌كرد و به قُم می‌برد و به آقای گلپایگانی می‌داد تا برای کمک به فلسطین بفرستد. زمان انقلاب بود که از تهران برگشت. آن زمان، نفت کم بود. برای همین، او در پمپ بنزین صف می‌ایستاد و یک بیست لیتری نفت می‌گرفت و به منزل می‌آورد. می‌گفت: مادر اول به افراد بی‌سرپرست بده! اگر اضافه آمد، خودت مصرف کن.»

همگام با آغازین روزهای انقلاب، حشمت‌الله با حضور در تظاهرات ضدّ رژیم، توزیع اعلامیه و نشریه در تهران، به صف انقلابیون پیوست.

در 1/12/1358 به عضویت سپاه درآمد. از 15 فروردین الی 15 تیر 1359، به‌عنوان بی‌سیم‌چی گردان جندالله، در جبهه غرب به خدمت مشغول شد. در سال 1360 نیز، به مدت سه ماه، به جبهه جنوب عزیمت كرد. مسئولیت دسته گردان رزمی در سیستان‌وبلوچستان، فرماندهی گروهان گردان رزمی و بی‌سیم‌چی، از دیگر خدمات ارزنده این مبارز انقلاب به شمار می‌رود. علاوه بر آن، به عنوان نیروی عملیات نیز فعّالیت داشت. او یك‌بار از ناحیه دست، مجروح شد.

مادر در ادامه می‌گوید: «به حق‌الناس و بیت‌المال خیلی اهمیت می‌داد. یک بار به همراه دوستانش، از طرف سپاه برای کمک به ساخت امام‌زاده عبدالله رفت. همه ناهار خوردند و مشغول استراحت شدند؛ اما او مشغول کار بود. دوستش گفت: همه در حال استراحت هستند، تو چرا کار می‌کنی؟ گفت: می‌خواهم پولی که می‌گیرم، حلال باشد. وقتی منزل رفتم، استراحت می‌کنم.»

و عاقبت، حشمت‌الله در تاریخ 5/7/1360 در آبادان به ضیافت حق پیوست. پیكر پاكش نیز، بعد از تشییع به‌وسیله اهالی شهیدپرور آمل، در «امام‌زاده ابراهیم» این شهر به خاك سپرده شد. 

وصیت‌نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیام­م به تمام كسانی كه منتظر امام مهدی هستند تلاش كنند تا بعد از رفتن‌ام از رسالت خون‌ام كوتاهی نشده باشد. تا إن‌شاالله قبول درگاه خداوند گردد. كاش بعد از كشته شدن زنده می­شدم و تا انقلاب حضرت مهدی (عج) خدمت و فداكاری می‌كردم. افسوس افسوس هزار افسوس آخر ما بایستی با خون‌مان زمینه را آماده كنیم برای انقلاب جهانی حضرت مهدی.

آخر انقلاب ایران طلوع انقلاب حضرت مهدی (عج) است. آخر انقلاب جهانی مهدی موعود نزدیك است. مسلمین قدر این انقلاب و امام را بدانید.

برادران پاسدار! قدر این سپاه پاسداران را بدانید كه این سپاه اساس ارتش حضرت مهدی (عج) است.

تذكر: ما نه به خاطر بهشت و نه ترس از جهنم در خط سرخ راه می‌رویم، بلكه به خاطر خدا فقط از معلم عزیزمان حسین شهید و كلاس درس كربلا درس گرفته­ایم.

كشور عزیز ما مورد تجاوز طاغوت‌های جهان واقع شده است، كشور عزیز ما مورد تجاوز حزب بعث صدام خائن مزدور و ابرقدرت‌ها واقع شده است. منافع ابرقدرت­ها در ایران قطع شده است و می‌رود كه در منطقه هم قطع شود. می‌رود كه در جهان قطع شود. می‌رود كه در جهان مستضعفین قطع شود كه در این صورت مرگ امپریالیست­ها حتمی خواهد بود.

این­جاست كه خون‌خواران شرق و غرب دست اتحاد به هم داده می‌كوشند كه انقلاب اسلامی ایران را كه جهان‌گیر می‌باشد، نابود كنند. زهی خیال باطل كه دیوان بین‌المللی خیال نابودی شیران را دارند. جهان‌خواران به وسیله مزدور خود صدام خائن می‌خواهند با یورش به كشور ایران و شهرهای بی‌دفاع ایران انقلاب اسلامی ایران را شكست بدهند. یا از صدور انقلاب اسلامی ایران در منطقه جلوگیری كنند ولی هَل مِن ناصر ینصُرنی (كیست مرا یاری كند) (آیا كسی هست مرا یاری كند)

ما پاسداران اسلام لبیك به حسین زمان خمینی كبیر گفته، به هر كجا كه لازم باشد برای جان­فشانی نیز حاضر هستیم. این هست زندگی حسینی ما. ما پاسداران كه از خون ملت­مان برخاسته‌­ایم، برخلاف گروه‌های مجاهدین خلق (منافقین خلق) و فدایی خلق، فدایی كاخ سفید كرملین كه شمار امپریالیسم و ضد امپریالیست­ها می­ریزند و هدف آن­ها را دنبال می‌كنند و هدف‌شان جز سقوط جمهوری اسلامی نبوده و نیست. آی ضد امپریالیست­ها كجایید كه امپریالیست از غرب و جنوب تجاوز به مملكت عزیز به مملكت ما كرده‌اید، مرگ شما باد! مرگ بر شما ای ضد امپریالیست‌های كاذب! سیمای شما را ملت ایران دیده است. شما خائن به ملت ایران هستید. شما دشمن دین مقدس ما هستید. شما دشمن مكتب اسلام عزیز ما هستید.

پیروز باد انقلاب خونین اسلامی ایران به رهبری امام خمینی، مرگ بر خائنین به ملت ایران. برای چه پاسدار شده­ایم؟

برادر پاسدار! بیاییم از خودمان سوأل كنیم كه چرا پاسدار شده­ایم؟ برای چی پاسدار شده­ایم؟ من یكی برای پاسداری از مكتب‌ام، برای پاسداری از خون شهدای‌مان، برای پاسداری از ناموس، اسلام‌مان، برای حكومت الله و نابودی طاغوت و طغیان‌كننده و افراد ریاست‌طلب پاسدار شده‌ایم و هر كجا برای انقلاب توطئه باشد، حاضرم به هر قیمتی بروم و آن توطئه را خنثی كنم.

یك پیام:

یك پیام برای برادران‌ام در سپاه این است كه: ما كشته نمی‌شویم كه به یكی ریاست و حكومت برسد بلكه برای این كشته می‌شویم كه مكتب حكومت كند. برای این كشته می‌شویم كه قرآن حكومت كند. برای این كشته می‌شویم كه قانون الله حكومت كند. ما فقط قربانِ هدف مقدس‌مان می‌شویم. بنابراین من از هر برادر پاسداری كه خودش را پاسدار اسلام می‌داند این انتظار را دارم كه با استبداد و با سازش‌كاری و با مسئولین بی‌مسئولیت و با افراد ریاست‌طلب سخت مبارزه كند.

من انتظار دارم كه شما برادرها پاسدار واقعی خون ما باشید. این‌طور نباشد كه هر كس هر كاری دلش می‌خواهد بكند. برادران پاسدار سكوت مرگ‌وار خیانت به آرمان است. آرزوی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و صدور آن به تمام جهان را دارم. ما بایستی زمینه را آماده كنیم برای انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) برادران ما راهی به جز راه حسین شهید نرفته‌ایم. برادران ما از حسین شهید درس زندگی گرفته‌ایم.

یك پیام خدمت شورای فرماندهی سپاه مركز: به این نتیجه رسیدم كه سپاه بایستی در درجه اول مكتبی و انقلابی و قاطع به حركت خودش ادامه دهد تا از هم نپاشد و شرط این­كه سپاه مكتبی و انقلابی و قاطع باشد، بایستی فرماندهی مكتبی و انقلابی و قاطع باشد. پیام‌ام به شورای فرماندهی مركز این است كه برای شهرهایی كه سپاه تشكیل شده است، فرماندهی مكتبی و انقلابی و قاطع منصوب كنید تا سپاه به طور ایده‌آل رشد كند بتوانیم در آینده ارتشی قوی و ایده‌آل از سپاه پاسداران داشته باشیم.

تذكر: پیشنهاد می‌كنم از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به عنوان فرماندهی سپاه همه شهرهای ایران استفاده شود.

حقوق مرا به صندوق سپاه واریز كنید برای ساختن ارتشی مجهز و قوی و جهانی از سپاه برای آینده از آن استفاده شود. امیدورام برادران برای ساختن ارتشی ایده‌آل از سپاه پاسداران برای انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) همه گونه فداكاری را بكنید از جان و مال و از هر چی كه داریم قربانی هدف مقدس‌مان كنیم.

والسلام

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار