معرفی کتاب؛

«به وقت زیارت»

کتاب «به وقت زیارت» به خاطراتی از دیدار با خانواده معظم شهدا اختصاص دارد که به قلم «اسماعیل وکیل‌زاده» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۴۱۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ - 27September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «به وقت زیارت» عنوان کتابی است که به اهتمام «اسماعیل وکیل‌زاده» به نگارش درآمده است.

این کتاب به خاطراتی از دیدار با خانواده معظم شهدا اختصاص دارد که به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی و با همکاری بنیاد شهید استان و توسط انتشارات «معبر آسمانی» به چاپ رسیده است.

کتاب «به وقت زیارت» در 266 صفحه و به شمارگان 1000 جلد در پاییز 1399 چاپ شده است.

قسمتی از مقدمه کتاب:

به نام خدای شهیدان

روزگاری نه چندان دور که طبل جنگ بر علیه انقلاب نوپای اسلامی ایران نواختن گرفت، شماری از جوانان باغیرت این سرزمین، دست از جان شستند و سراسیمه تمام هستی خود را در مسلخ دفاع از دین و میهن، در طبق اخلاص قربانی دادند. آنان غریبانه سوختند ولی عاشقانه نهال انقلاب را آبیاری کردند، درختی که شاخ و برگ آن از شامات و سواحل مدیترانه تا دریای عدن و سرزمین یمن، سر بر آسمان کشیده و ابهت پوشالی استکبار جهانی را از هم تارانده است.

دور از مروت و انصاف است که یک مسلمان، چنین درخت تنومند و پرحاصلی را نظاگره‌گر باشد ولی باغبانان چنین درختی را نستاید و در برابر عظمت و شکوه ایثارشان، سر تعظیم و امتنان فرو نیاورد. در این مسیر خطیر چه ره توشه‌ای می‌توان یافت بهتر از فرمایشات معمار کبیر انقلاب، حضرت امام‌خمینی(ره) آنجا که فرمودند: «خانواده شهدا چشم و چراغ این ملتند.» همچنین مقام معظم رهبری، حضرت امام‌خامنه‌ای (دامت برکاته) که می‌فرمایند: «هر شهیدی یک نماد است سعی کنید چهره شهدا را آن چنان که هست برای جوانان امروز روشن کنید تا بتوانند از بین این نمادها، برای خودشان الگو پیدا کنند و دل به آن‌ها ببندند و راه آنان را ادامه دهند.

یک سیاست بین‌المللی وجود دارد که شعبی هم در داخل ایران دارند برای به فراموشی سپردن نمادهای انقلاب که برترین آن‌ها مجاهدت و شهادت در راه خداست. شما با معرفی شهدا، در واقع در مقابل این حرکت خبیثانه دارید حرکت می‌کنید.»

هر چند از تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به عنوان نقشه راه فرهنگی نظام اسلامی یاد می‌شود ولی کم‌توجهی و بی‌توجهی به آن هنوز هم نمودهای فراوانی دارد. کم نیستند مسئولینی که متولی امور فرهنگی جامعه هستند ولی فراموش کرده‌اند که در سایه ایثار و از جان گذشتگی فرزندان برومند چنین خانواده‌هایی است که امروز صاحب مسئولیت و میز ریاست گشته‌اند.

شما که غریبه نیستید چه بسا برای سند و حتی لباس و پوتین دوره اشکانیان یا سلجوقیان و... هزینه‌های گزافی صرف می‌کنند ولی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از صرف کنمترین هزینه‌ها ابا دارند. این در حالی است که هر روزه تعدادی از این ستارگان خاکی، از میان ما رخت برمی‌بندند و دست‌مان هر روز خالی‌تر از دیروز می‌گردد. به عنوان نمونه تعدادی از والدین شهدا که دو سال گذشته زیارت‌شان کردیم امروز مهیمان فرزند شهیدشان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار