چهل‌سالگی سرو/ سرلشکر صفوی:

مکتب شهید سلیمانی محصول دفاع مقدس است/ امروز به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده‌ایم

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: مکتب شهید قاسم سلیمانی و مکتب مقاومت محصول دفاع مقدس است و این رویکرد امروز در کشور‌های آزاده دنیا استفاده می‌شود.
کد خبر: ۴۱۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ - 27September 2020

مکتب قاسم سلیمانی محصول دوران دفاع مقدس است/ امروز به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده‌ایمبه گزارش خبرنگار امنیتی دفاعی دفاع‌پرس، سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در «همایش تداوم دفاع مقدس در جبهه مقاومت و رونمایی از کتاب فرماندهان نبرد» که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: بیان خاطرات دفاع مقدس، تولید ادبیات مقاومت و بیان حقایق جنگ هشت ساله و انتقال آن به نسل جوان برای افزایش تاب‌آوری ملت ایران در راستای پیروزی بر دشمنان ضروری است.

وی ادامه داد: از چند سال قبل که رهبر معظم انقلاب فرمودند که به مراکز آموزشی نظامی برای بازگویی خاطرات جنگ برویم، ستاد نهضت خاطره‌گویی را راه‌اندازی و در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، این موضوع را به یک ساختار تبدیل کردیم. در نهضت خاطره‌گویی به دنبال تبیین و روشنگری ابعاد مختلف جنگ برای جوانان فعلی کشور و ترجمه آن‌ها برای ملت‌های دیگر منطقه مانند یمنی‌ها، عراقی و سوری‌ها هستیم و از طرفی در بیان خاطرات، عوامل و دلایل پیروزی‌ها و ناکامی‌های عملیات‌ها را بیان می‌کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: در دوران دفاع مقدس دو مرتبه به دجله و فرات رفتیم، اما نتوانستیم در آنجا مستقر شویم؛ چراکه پشتیبانی لازم را نداشتیم و طرح ما با مشکل مواجه شد. ما در آن دوران باید دو تیپ را در شرق دجله و فرات می‌بردیم تا به نتیجه برسیم؛ البته که محصول عملیات خیبر و بدر را عملیات فاو مشاهده کردیم.

سردار صفوی افزود: درحال حاضر فرماندهان نهضت خاطره گویی ۶۰ نفر هستند که امیدواریم به ۱۰۰ نفر برسند. ما بنا داریم جنگ را در سطوح عملیاتی و راهبردی بازگو کرده و بنویسیم. هدف اصلی ما جلوگیری از انحراف حقایق جنگ است که در برخی از اخبار و نوشته‌ها مشاهده می‌شود. ما به دنبال تحلیل چرایی حمله عراقی‌ها به کشور هستیم و اینکه آیا بازوی سیاسی ما همسو با بازوی نظامی ما در آن دوران حرکت می‌کرد؛ بنابراین فرماندهان باید با بیان خاطرات از انحراف حقایق جنگ جلوگیری کنند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گقت: بعد از عملیات آزادسازی فاو، کشور‌های اروپایی از رژیم صدام قطع امید کرده بودند و ما در نهضت خاطره گویی به دنبال تحلیل این هستیم که در آن دوران عملکرد دولت ما در حوزه دیپلماسی چگونه بود.

وی اظهار داشت: جنگ اقتصادی و سیاسی امروز با هدف به زانو درآوردن دولت و ملت ایران در مقابل خواسته‌های نامشروع آمریکا و اسرائیل است. در قضیه سوریه کشور ما به بهترین نحو ممکن عمل کرد و از طرفی کشور روسیه در حوادث سوریه با ما هم عقیده شد و آن‌ها در مقابل ائتلاف آمریکایی قرار گرفتند. اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ولادیمیر پوتین را درباره حوادث سوریه توجیه نمی‌کردند، معلوم نبود نتیجه امروز به چه شکلی رقم می‌خورد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۲ تیپ حشدالشعبی را علیه داعش راه اندازی کرد و امیدواریم بتوانیم مکتب مقاومت و مکتب قاسم سلیمانی را به نسل جوان تبیین کنیم. معتقدیم مکتب مقاومت محصول دفاع مقدس است و این رویکرد امروز در کشور‌های آزاده دنیا استفاده می‌شود.

صفوی گفت: در دوران جنگ به روزگاری رسیدیم که فقط به مدت یک هفته گندم در سیلو‌ها داشتیم و حضرت امام اعلام کردند که باید در حوزه گندم به خودکفایی برسیم و از طرفی وضعیت صادرات نفت ما پیچیده شده بود. ما در سال ۶۵ که می‌بایست روزانه ۲ میلیون بشکه نفت صادر کنیم، اما آمریکایی‌ها سنگ اندازی کردند به طوری روزانه ۲۰۰ هزار بشکه صادر می‌کردیم و هزینه ۷ میلیون دلار حاصل از این صادرات، کفاف اداره کشور را نمی‌داد.

وی اظهار داشت: در آن دوران به شوروی اعلام کردیم که از انتقال موشک به عراق خودداری کنند، اما آن‌ها با دلایل واهی این کار را ادامه دادند. از طرفی اردن بندر عقبه را در اختیار عراق قرار داده بود تا هم تجهیزات نظامی به آن‌ها برسد و هم خط لوله جدید نفتی کشیده شود. عربستان و کویت روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر کرده و پول حاصل از آن را در اختیار رژیم صدام قرار می‌دادند و این دو کشور ۹۰ میلیارد دلار به صدام کمک کردند. از طرفی کشور امارات سه میلیارد دلار و قطر هم یک میلیارد دلار به عراقی‌ها کمک کردند، اما با همه این وجود، رزمندگان با دستان خالی و با اتکا به توان داخل شکست را نصیب دشمن بعثی کردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جمهوری اسلامی ایران مقاومت کرد و با انسجام سیاسی گروه‌ها و پشتیبانی و یک پارچگی قوای سه گانه بر دشمن بعثی فائق آمد. هرجا مردم وارد میدان شدند پیروز شده ایم و امروز قدرت نفوذ ما بالا رفته است. دولتی که ۴۱ ساله ایستاده، جمهوری اسلامی ایران است و ما امروز از یک قدرت ملی به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده ایم لذا قطعا به فضل الهی در جنگ اقتصادی نیز پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها