چهل‌سالگی سرو/ استاندار قم:

ایثارگری دوران دفاع مقدس پشتوانه محکمی برای نظام اسلامی است

«بهرام سرمست» گفت: نظام و کشور ما برای پیشرفت و مقابله با دشمنان و حفظ همدلی و انسجام و وفاق اجتماعی به جانفشانی‌ها و فداکاری‌های دوران دفاع مقدس نیاز دارد.
کد خبر: ۴۱۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ - 27September 2020

ایثارگری دوران دفاع مقدس پشتوانه محکمی برای نظام اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «بهرام سرمست» استاندار قم امروز در مراسم تجلیل از زنان تاثیرگذار و پیشکسوت دفاع مقدس استان قم که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای دفاع از امنیت سرمایه‌های ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: شهدا و جانبازان و رزمندگان اسلام دل در گرو انقلاب داشته و دارند و برای کشور و اسلام ارزش آفرینی کردند و ما امروز واقعا مدیون این عزیزان هستیم و هر چقدر از این مناسبت‌ها در بزرگداشت آنان داشته باشیم، نمی‌توانیم گوشه‌ای از فداکاری هایشان را جبران نماییم.

رییس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: برگزاری چنین مناسبت‌هایی اولا ادای دین نسبت به مقام شهدا و ایثارگران و ثانیا انتقال ارزش‌ها به نسل جدیدی است که آن صحنه‌ها را ندیده و درک نکرده اند.

وی افزود: هیچ نظام و دولتی نمی‌تواند بدون پشتوانه چنین سرمایه‌هایی در این دنیای پر تلاطم سربلند شود و عزت و عظمت و شکوه خود را حفظ کند، لذا کشور ما برای پیشرفت و مقابله با دشمنان و حفظ همدلی و انسجام و وحدت و وفاق اجتماعی که مهم‌ترین پشتوانه نظام است، در هر شرایط بحرانی به این جانفشانی‌ها و فداکاری‌ها نیاز دارد، زیرا سرزمین ما همیشه در مواجهه با دشمنان قسم خورده بوده است.

سرمست با بیان اینکه اگر چنین از خودگذشتگی‌هایی در مقابله با بحران‌هایی مثل کرونا نباشد، نمی‌توانیم توفیقی بدست آوریم، تصریح کرد: ما در استان قم در برابر موج اول و دوم شیوع این بحران عالمگیر از تمام ظرفیت‌ها و همدلی‌ها و همت جانانه آحاد مردم بویژه طرح مواساتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، نهایت بهره را بردیم.

وی تاکید کرد: درست است که تمام سازمان‌ها و نهاد‌های عضو رسمی ستاد مقابله با کرونا و کادر درمان در مبارزه با کرونا در تلاش هستند و همانند دوران دفاع مقدس در خط مقدم نبرد مبارزه می‌کنند، اما اگر پشتیبانی و همراهی و کمک‌های مومنانه و آن رعایت و پای بندی مردم به دستورالعمل‌ها نباشد، قطعا نمی‌توانیم توفیقی بدست آوریم.

استاندار قم افزود: وجه تمایز دولت و کشور و ملت ما با دیگر کشور‌ها علیرغم پیشرفته بودن تجهیزات پزشکی آنها، در همین روحیه جهادی و از خودگذشتگی طلاب و دانشجویان و مردان و زنان و عموم شهروندان است که با تمام توان به کمک می‌شتابند و این انسجام و همدلی را در نهایت درجه به منصه ظهور می‌رسانند.

وی با اظهار تاسف از اینکه به خاطر شرایط کرونایی مجبوریم مناسبت‌های ارزشی را با محدودیت برگزار نماییم، خاطرنشان کرد: با رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، هم مناسبت‌های ارزشی و مهم را پاس می‌داریم و هم از سلامت مردم مراقبت می‌کنیم.

سرمست با اشاره به اینکه در هفته اخیر، کل کشور و بخصوص استان قم با موج جدیدی از شیوع کرونا روبرو شده است، ابراز کرد: متاسفانه جمعی از همشهریان ما در این وضعیت گرفتار شده و جان خود را از دست داده اند و ما نیازمند عزم جدید و جدی تری در این شرایط هستیم.

وی ادامه داد: وضعیت امروز ما در ادامه خطی است که در دفاع مقدس داشتیم، زیرا در آن زمان در مقابل دشمن بیرونی بودیم و امروز در شرایطی هستیم که برای مبارزه با کرونا و حفظ سلامت مردم باید مجاهدت و کمک کنیم و این همدلی و کمک رسانی یک ارزش است که در کشور ما جا افتاده و نهایدنه شده است.

استاندار قم اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله بتوانیم رهروان خوبی برای امام عزیز و مقام معظم رهبری و عمل به وصیت شهیدان والامقامی باشیم که همه آن‌ها برای ما بخصوص مدیران و مسئولان اجرایی الگو هستند.

وی تصریح کرد: باید در سیره شهیدانی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دقت کنیم که چگونه محبوب دل‌ها شدند و مورد عشق و محبت و شیفتگی همه قرار گرفتند.

سرمست افزود: شهدا فارغ از تمام جبهه بندی‌ها و مرزبندی ها، برای تمامیت کشور و ملت نقش آفرینی کردند و به تک تک جامعه حق دارند و ما باید بتوانیم با خدمت خود حق آن‌ها را ادا کنیم و نزد خدا سربلند باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها