فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

پیشکسوتان دفاع مقدس در معرفی مکتب شهید سلیمانی همت کنند

سردار «حسین معروفی» گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی، با روایتگری و حضور فعال در میدان در شناساندن و معرفی این مکتب نماد‌ساز و انسان‌ساز همکاری کنید.
کد خبر: ۴۱۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ - 28September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، امروز سردار «حسین معروفی» فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، در مراسم تجلیل از 450 پیشکسوت دوران دفاع مقدس در تالار بهارستان کرمان اظهار داشت: شهیدان عزیز ما از همه هستی و وابستگی‌های خود گذشتند و جانشان را بدون هیچ چشم داشتی برای حفظ اسلام و انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند.

فرمانده سپاه ثارالله ادامه داد: شخصیت‌های بزرگ و ارزشمندی که امروز اینجا حضور دارند، پیشکسوتان جبهه حق علیه باطل از بسیج، سپاه، ارتش، جهادسازندگی و نیروی انتظامی هستند که با هم و با اقتدار در یک جبهه علیه استکبار جنگیدند.

معروفی بیان داشت: علت تقدس دفاع مقدس این بود که ایران اسلامی با جنگی نابرابر روبرو شد که در دوران هشت سال دفاع مقدس یک طرف کشور عزیزمان و یک طرف کشورهای دیگر در جهت نابودی آرمان ها و اعتقادات ایران اسلامی صف کشیده بودند.

این مسئول با بیان اینکه در جنگ هم نگاه اعتقادی و هم نگاه مادی وجود داشت گفت: نگاه اعتقادی از این جهت که رزمندگان برای بقای دین خدا و برای حفظ آرمان ها و حفاظت از مردم مجاهدت کردند و از نگاه مادی اینکه برای حفظ خاک کشورمان کمر همت بستند.

وی با بیان اینکه رزمندگان در دفاع مقدس با دست خالی ایستادگی کردند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک این کشور جدا شود تصریح کرد: جوانان ما با گذشت و ایثاری که داشتند عزت ملت ایران را حفظ کردند و امروز شما که به عنوان مجاهد جانباز حضور دارید، هم در دفاع از انقلاب و هم دفاع از ملت افتخار آفریدید.

فرمانده سپاه ثارالله با اشاره به اینکه فرهنگ ما در دفاع مقدس فرهنگ عاشورا است و ما در دفاع مقدس عاشورا را تکرار کردیم و دفاع مقدس در شکل و محتوا عاشورایی بود، تاکید کرد: رمز رزمندگان در آغاز عملیات‌ها، پیشانی بندهای یازهرا (س)، یا حسین(ع) و... که این عزیزان داشتند ومتوسل شدن به ائمه اطهار (ع) در میدان نبرد نشان از عاشورایی بودن دفاع مقدس است.

معروفی یادآور شد: شهدای ارتش، سپاه و بسیج، همگی وصیت نامه‌های زیبا و نورانی داشتند و عصاره همه وصیت نامه ها، وصیت نامه شهید «حاج قاسم سلیمانی» است.

این مسئول با بیان اینکه مناجات های دفاع مقدس، مناجات عاشورا بود افزود: رزمندگان ما در مناجات با خدا می لرزیدند تا در مقابل دشمن نلرزند و ما در دفاع مقدس شاهد بودیم، دعوا سر جان دادن بود و این در دنیا بی سابقه است.

وی مکتب حاج قاسم را یک مکتب مردمی دانست و اضافه کرد: حاج قاسم از جنس من و شما است، ولی چرا حاج قاسم به این مرحله از اخلاص و ایثار رسیده است، زیرا او از جنس عاشورا، مکتب حضرت امام(ره) و مکتب حضرت امام خامنه‌ای است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی زبان گویای حق و مکتب حضرت امام (ره) بود بیان داشت: سردار شهید سلیمانی در وفاداری، بصیرت و  ایستادگی در دفاع از اسلام، شجاعت به عنوان یک الگو است.

معروفی به دیدارش با شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت:سردار سلیمانی عزیز در این دیدار دو نکته عنوان کرد که یک نکته اینکه از خداوند درخواست کردم اگر بخواهم به انقلاب خدمت کنم، باید خود را وقف این انقلاب کنم و نکته دوم از خدا خواستم در هنگامه ای که به انقلاب خدمت می کنم، اینقدر مشغول به فعالیت باشم که وقت نکنم به گناه فکر کنم و این ستودنی است.

فرمانده سپاه ثارالله عنوان کرد: 21 سال خانواده‌ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با یک شهید زندگی کردند و در این مدت با ایشان با جان و دل همراهی کردند.

وی در ادامه به معرفی کارگروه در جهت معرفی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و تصریح کرد: شما پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی با روایتگری و حضور فعال در میدان در شناساندن و معرفی این مکتب نماد‌ساز و انسان ساز همکاری کنید.

این مسئول با اشاره به حضور کاروان های زائران شهید حاج قاسم سلیمانی از سراسر کشور در کرمان متذکر شد: موزه دفاع مقدس کرمان به موزه شهید حاج قاسم سلیمانی تغییر نام پیدا کرد و در جهت برگزاری سالگرد شهید سلیمانی، برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار