چهل‌سالگی سرو/ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

نقش رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات والفجر 8 تدوین می‌شود

سردار «حمید خرم‌دل» با اشاره به اینکه نقش رزمندگان این استان در عملیات والفجر 8 مغفول مانده است، گفت: درصدد برنامه‌ریزی برای تدوین کتابی در خصوص نقش رزمندگان استان در این عملیات هستیم و سردار «مرتضی قربانی» نیز در این زمینه اعلام همکاری کرده است.
کد خبر: ۴۱۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ - 29September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در آیین رونمایی از 2 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش نکوداشت پیشکسوتان، اظهار داشت: لزوم ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و نگرانی از تحریف دفاع مقدس از مهم‌ترین مباحثی بود که در سخنان معظم له مطرح شد.

وی با بیان اینکه باید در فرصت موجود همتی شده و رویدادهای دوران دفاع مقدس را به رشته تحریر درآورد، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته اما با وجود همه اقدامات، عقب‌ماندگی‌های زیادی هم وجود دارد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نقش رزمندگان این استان در عملیات والفجر 8 مغفول مانده است، عنوان کرد: در صدد برنامه‌ریزی برای تدوین کتابی در خصوص نقش رزمندگان استان در این عملیات هستیم که سردار «مرتضی قربانی» نیز در این زمینه اعلام همکاری کرده است.

خرم‌دل عنوان کرد: ما رزمندگان بسیار زیادی داریم که با وجود رشادت‌های کم‌نظیر در دوران دفاع مقدس، ناشناخته مانده‌اند که باید این رشادت‌ها را برجسته کنیم.

وی تأکید کرد: باید عزم جدی برای ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و نقش استان در دوران دفاع مقدس وجود داشته باشد و با یک انسجام درونی، نقش استان در عملیات‌های مختلف را به صورت جداگانه تدوین کنیم تا خلأ نداشتن تیپ و یگان مشخصی در دوران دفاع مقدس پر شود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از تلاش‌های مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زمینه ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ دفاع مقدس استان، گفت: تاکنون اقدامات خوبی توسط این اداره‌کل و همچنین مرکز حفظ آثار سپاه فتح صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

خرم‌دل به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره داشت و تأکید کرد: بحث جانمایی پروژه و اقداماتی از این قبیل صورت گرفته اما کار به کندی پیش می‌رود که می‌طلبد هم استاندار و هم شهردار حمایت بیشتری انجام داده و با یک عزم جدی و انقلابی، موزه دفاع مقدس استان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها