معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی؛

حضور جامعه پزشکی در دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شده است

سرهنگ پاسدار تقی نجمی گفت: در هشت سال دفاع مقدس جامعه پزشکی حضور جانانه‌ای داشت، که این برگ از تاریخ برای همیشه در تاریخ ماندگار شده است.
کد خبر: ۴۱۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ - 29September 2020

حضور جامعه پزشکی در دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شده است

به گزارش دفاع‌پرس  از ارومیه، امروز با همت بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی، معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان سرهنگ پاسدار تقی نجمی و مسئول جامعه زنان سپاه شهدای استان صفیه محمودزاده با رئیس بیمارستان طالقانی ارومیه و سرپرستاران این بیمارستان دیدار کرده و با اهدای هدایایی از آنها تقدیر کردند.

نجمی در این آئین با تاکید بر اینکه همواره از هشت سال دفاع مقدس به عنوان نقطه عطفی بر فداکاری و ایثار پزشکان یاد می‌‌شود، ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در کشورمان، باری دیگر جلوه‌هایی از فعالیت خالصانه کادر درمانی را شاهد شدیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس جامعه پزشکی حضور جانانه‌ای داشت، که این برگ از تاریخ برای همیشه در تاریخ ماندگار شده است، همچنین حضور این قشر در میدان رزم با ویروس منحوس کرونا، یک واقعیت پنهان مانده را آشکار ساخت، که جامعه پزشکی را نباید با مادیات شناخت و قیاس کرد.

این مسئول از رئیس بیمارستان طالقانی، پرستاران، پزشکان و همه کادر درمانی این بیمارستان به خاطر حضور منسجم و همراهی مردم در این شرایط قدردانی کرد و گفت: بدون شک مردم نیز قدردان هستند.

پزشکان همواره ثابت کرده‌اند که در کنار مردم هستند

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن تقدیر از کادر درمانی استان به ویژه پزشکان فعال در بخش عفونی، اظهار کرد: این قشر ثابت کرده‌اند که همواره در کنار مردم هستند.

صفیه محمودزاده با بیان اینکه، مبارزه با ویروس کرونا، یک میدان رزم برای مردم و جامعه پزشکی است، اضافه کرد: از بدو شیوع این ویروس تاکنون شهادت تعدادی از خادمان عرصه سلامت را شاهد هستیم، که این موضوع خود مهر تائیدی بر وجود روحیه از خودگذشتگی در بین پزشکان است.

وی ادامه داد: گرچه رسانه‌های جمعی مدام در تلاش هستند که ایثار و فداکاری کادر درمانی را به تصویر بکشند ولی هنوز ناگفته‌های زیادی از جان‌فشانی و ایثار کادر درمان وجود دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود بهترین شیوه برای قدردانی از فعالان عرصه سلامت را رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانست.

این مسئول ضمن ابراز تاسف از اینکه هنوز در ارتباط با زمان ریشه‌کنی این ویروس اطلاعات کامل و متقن وجود ندارد، اظهار کرد: بنابراین تنها راه قدردانی کردن از کادر درمانی این است که از بار مسئولیت‌ و کارشان کم کنیم و این مهم تنها از طریق رعایت بهداشت فردی و پیشگیری امکان‌پذیر است.

پزشکان با جان و دل به مردم خدمت می کنند

محمودزاده ضمن اشاره به اینکه ویروس کرونا علاوه بر مشکلات ریوی و تنفسی ناراحتی‌های روحی نیز به وجود آورده است و همه در ترس و اضطراب به سرمی‌برند، گفت: این واهمه برای کادر درمان دوچندان است ولی با این همه در محل خدمت خود حاضر شده و با جان و دل در کنار مردم هستند.

مدیر گروه آموزشی بیماری‌های عفونی و رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی ارومیه ناصر قره‌باغی در این دیدار، اظهار کرد: شب‌ها اغلب از طریق فضای مجازی به اسکن‌های بیماران، سوالات همکاران شهرستانی و آشنایان پاسح می‌دهم و فرصتی برای گذراندن وقت با خانواده فراهم نیست.

وی با بیان اینکه کادر درمانی این روزها فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند، افزود: خستگی روحی و جسمی در اثر کار زیاد و مشاهده فوت هم‌وطنان برای کارکنان بسیار سخت  طاقت فرساست.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها