حجت الاسلام مصلحی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

ضرورت توجه به ابعاد ششگانه حماسه هشت سال دفاع مقدس

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، آموزه‌های دوران حماسه و ایثار در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و امنیتی را از ضروریات پیشرفت و سرافرازی جامعه امروز خواند.
کد خبر: ۴۱۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ - 29September 2020

ضرورت توجه به درس‌های ۶ گانه حماسه هشت سال دفاع مقدسحجت الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در حاشیه بازدید از موزه انقلاب و دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: حفظ و نگهداری گنجینه عظیم ارزش‌ها و دستاورد‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل امروز همواره مورد تاکید حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با واکاوی لایه‌های ارزشی گنجینه دفاع مقدس تصریح کرد: جنگ در شش حوزه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی، در دو سطح بین الملل و داخل کشور تاثیر گذار بوده است.

مصلحی عنوان کرد: نسل امروز ما باید بداند دوران دفاع مقدس، جنگ صرفا مربوط به حاشیه دو کشور نبود بلکه جنگی با تمام دنیا بوده و هم در بعد سیاسی بین المللی و هم در بعد سیاسی داخلی تاثیرات بسیار قابل توجه و قابل تامل داشته است.

وی با بیان میزان تاثیر بعد سیاسی جنگ در مرزبندی‌های داخلی ابراز کرد: اگر خوب بررسی و تحلیل کنیم در می‌یابیم که در آن زمان حتی در بین مسئولان چه کسانی با انقلاب و نظام اسلامی همراه بودند و چه کسانی نبودند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به اثرگذاری جریان دفاع مقدس بر وضعیت فرهنگی جامعه خاطرنشان کرد: در آن زمان مسائل فرهنگی و ایثارگری و تربیت و رشد و پرورش اخلاقی و معنوی برگرفته از حال و هوای جبهه‌ها در جامعه به اوج خود رسید و امروز باید بتوانیم این فرهنگ ارزشی را در سطوح مختلف بخصوص واحد‌های آموزشی و دانشگاه‌ها پیاده کنیم.

وی افزود: در حوزه مسائل اجتماعی هم اگر خوب به ارتباطات خانوادگی بخصوص بین والدین شهدا و فرزندانشان دقت کنیم، در می‌یابیم که اوج عاطفه و محبت در اعزام‌ها و بدرقه‌ها و چشم انتظاری‌ها وجود داشت و علیرغم سختی‌های موجود، کمتر صحبت از معضلاتی مثل طلاق و ... به میان می‌آمد.

مصلحی همچنین با اشاره به بعد اقتصادی دفاع مقدس گفت: در آن زمان شاهد بودیم با همه مشقت ها، مردم با ایثار اقتصادی از دارایی شان می‌گذشتند تا جبهه‌ها را پشتیبانی کنند و امروز نمونه آن را در حرکت انفاق مومنانه که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح و موجب تحرک در جامعه شد، هستیم.

وی افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی از لحاظ دستیابی به کوچکترین امکانات نظامی در مضیقه بودیم و حتی رزمندگان اسلام برای تهیه چند فشنگ که به صف دشمن متجاوز بزنند، به این و آن رو می‌زدند، اما امروز به برکت خون شهدا و دستاورد‌های دفاع مقدس در دنیا به جایی رسیده ایم که موشک‌های ما رعب و وحشت در دل آمریکا انداخته است.

وزیر اسبق اطلاعات ادامه داد: علیرغم اینکه در طول ۴۰ سال گذشته همواره تحریم بوده ایم، در بعد امنیتی شاهد چنان امنیت بالایی هستیم که نمونه آن حتی در کشور‌هایی که تسلیم استکبار شده اند، دیده نمی‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت درس آموزی از حماسه هشت سال ایثار و مقاومت عنوان کرد: ضرورت دارد این گنجینه‌های برگرفته از دفاع مقدس که همان شش محور مهم حیات و زندگی و رمز و راز سرافرازی میهن اسلامی است، به خوبی به نسل جوان منتقل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار