چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت روایت صادقانه از دفاع مقدس

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، دفاع مقدس را به عنوان یک افتخار ملی در کارنامه خود دارد؛ بر همین اساس باید فرزندان انقلابی، پیشکسوتان دفاع مقدس و صاحبان آن حماسه جاوید وقایع آن دوران را در اماکن عمومی، صادقانه روایت و از آن صیانت کنند تا این حماسه جاوید دچار تحریف نشود.
کد خبر: ۴۱۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ - 30September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس مراسم تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان و «قاسمعلی خدابنده» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: نهاد آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین پشتوانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در انسجام‌بخشی دورنی، ایجاد وحدت، آمادگی برای گفتمان‌سازی و ایجاد آمادگی برای حرکت‌های بزرگ ملی نقش‌آفرینی می‌کند؛ بر همین اساس شما نه تنها معلمان یک مدرسه بلکه معلمان جامعه هستید.

وی در ادامه سخنانش به حضور گسترده دانش‌آموزان در طول دفاع مقدس به خصوص در ماه‌های پایانی اشاره کرد و افزود: دشمن تصور می‌کرد پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی به معنای عدم توانایی ایران در اداره جنگ است؛ بر همین اساس می‌تواند در ماه‌های پایانی، شکست‌های خود را در طول  8 سال جنگ جبران کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه در این مقطع زمانی در بیشتر نقاط کشور از جمله خراسان؛ شاهد حضور و اعزام سه برابری داوطلبان به جبهه‌ها بودیم یادآور شد: فرض دشمن بر این بود که مردم ایران اسلامی از جنگ خسته شده‌اند و همه چیز تمام شده است اما در واقعیت شاهد حضور گسترده مردم در مناطق عملیاتی بودیم که نزدیک به 30 درصد از نیروهای اعزامی را دانش­آموزان تشکیل می­دادند.

این مسئول تصریح کرد: چنین حضوری کاملاً معنادار بود و نشان می­داد که جوانان و نوجوانان دانش­آموز در آن مقطع با چه انگیزه و آمادگی‌ای پا در میدان نبرد گذاشته‌اند. این منطق بر فرهنگیان نیز که معلمان این دانش‌آموزان بودند حاکم بود.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از بزرگترین مراکز تقویت‌کننده بسیج ده‌ها میلیونی است و این نقش قابل کتمان نیست گفت: این دستگاه دولتی یک ساختار توانمند، کارآمد، گسترده و پویا و کانون تربیت نسل‌هاست؛ بر همین اساس نقطه ثقل دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحریف دفاع مقدس در آموزش و پرورش تعریف می‌شود چراکه در آینده نسلی که دفاع مقدس را درک کرده، نخواهند بود و بر این مبنا نباید اجازه داد تاریخ سراسر افتخار ملی، مکتبی و انقلابی ایران را دشمنان و بدخوهان انقلاب روایت کنند و این حرکت باید از مدارس آغاز شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به این که برخی از کشورها که حماسه‌ای همچون دفاع مقدس ندارند به دنبال تاریخ‌سازی برای خود هستند، بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع مقدس را به عنوان یک افتخار ملی در کارنامه خود دارد؛ بر همین اساس باید فرزندان انقلابی، پیشکسوتان دفاع مقدس و صاحبان آن حماسه جاوید وقایع آن دوران را در مدارس، مساجد و کوچه‌ها و سایر اماکن عمومی، صادقانه روایت و از آن صیانت کنند تا این حماسه جاوید دچار تحریف نشود.

این مسئول با قدردانی از تعامل اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در راستای تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس گفت: تاریخ مستند دفاع مقدس باید در قالب دانشنامه دفاع مقدس تدوین شود تا خدمتگزاران آموزش و پرورش نسل به نسل به آن استناد کرده و علیه کسانی که یاوه می‌گویند اقامه دعوا کنند.

یوسفعلی‌زاده در پایان تعامل بیش از پیش اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در راستای تداوم تدوین دانشنامه دفاع مقدس و تبیین نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس و مقاومت تا تولید محصول ارزشمند و قابل ارائه را ضروری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها