نهمین رزمایش پیامبر اعظم- 28

جدیدترین سلاح‌های به‌کارگیری شده نزسا در رزمایش پیامبر اعظم9 + عکس و مشخصات

نیروی زمینی سپاه بخشی از جدیدترین ادوات و سلاح‌های خود را در رزمایش گسترده پیامبر اعظم(ص) 9 به‌کار گرفته است.
کد خبر: ۴۲۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲ - 26February 2015

جدیدترین سلاح‌های به‌کارگیری شده نزسا در رزمایش پیامبر اعظم9 + عکس و مشخصات

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش سپاه، نیروی زمینی سپاه بخشی از جدیدترین ادوات و سلاحهای خود را در رزمایش گسترده پیامبر اعظم(ص) 9 بهکار گرفته است.

نام و مشخصات این سلاحها در ذیل آمده است:

«سلاح رمیت» یک مین کنار جادهای است که علیه نفرات و خودروهای زرهی بهکار میرود. این سلاح بهصورت با سیم و کنترل از راه دور قابلیت اجرای آتش را توسط کاربر دارد، و میتواند تا 50 سانتیمتر در خودروی زرهی نفوذ کند.

گفته میشود در کنار برخی از این سلاحها تابلوهایی مخصوص شبیه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب میشود، که با شلیک تکتیراندازها از صدها متر دورتر به این تابلو سلاح عمل کرده و دشمن مورد هدف قرار میگیرد.

***

«آر پی اچ» یک پرنده سبک بدون سرنشین است که برای شناسایی در شب و روز بهکار میرود. این پهپاد عمودپرواز بوده و با وزن کمی که دارد توسط نیروهای تکاور برای شناسایی محل عملیات بهکار میرود. این پهپاد به سیستم اتوپایلوت (پرواز خودکار) و دوربینهای ترمال و مرئی، مجهز بوده و شعاع عملیاتی آن 7 کیلومتر و مداومت پروازی آن 45 دقیقه است.

***

«صیاد» مین جهنده که میتواند تا ارتفاع 10 تا 15 متر به هوا پرتاب شده و با پرتاب تعداد زیادی ترکش و ساچمه، اهداف هوایی همچون بالگردها (بالگردهای در حال فرود) را مورد هدف قرار دهد.

***

«واصل» یک معبربازکن تعجیلی است که توسط راکت پرتاب میشود و قادر است در آنِ واحد معبری را به طول 100 متر و عرض یکونیم متر در میدان مین ایجاد کند.

***

«جمرات» یک بمب هدایتشونده هوشمند است که بهوسیله یک پهپاد «جایروپلن» بهصورت سقوط آزاد رها شده و با استفاده از دوربینی که در جلوی بمب تعبیه شده، هدف خود را شناسایی کرده و با ارسال فرمان به بالکهای عقب بمب، آن را به سمت هدف هدایت میکند.

***

«نصیر» یک اسلحه 12.7 میلیمتری ششلول و چرخشی است، که علیه اهداف ارتفاع پست ازجمله موشکهای کروز بهکار گرفته میشود. نرخ تیراندازی این سلاح بین 2500 تا 3500 تیر در دقیقه است.

***

«عاصفه» یک تیربار سه لول چرخشی 23 میلیمتری است، که میتواند بین 900 تا 1200 تیر در دقیقه شلیک کند. این سلاح سَمت 360 درجه، و برد از 15- تا 45 درجه را پوشش میدهد، و از آن بهعنوان پروژه استراتژیک نیروی زمینی سپاه در مقابله با موشکهای کروز یاد میشود.


سلاح عاصفه

***

«خیبر» یک سر جنگی 240 میلیمتری است که با راکت «فجر3» پرتاب میشود. مواد تشکیلدهنده این سر جنگی ترکیبی از ترموباریک شارژ شده است که قدرت انفجار آن دو برابر تی.اِن.تی است.

***

«صاعقه» یک سلاح تیربار نیمههوشمند 12.7 میلیمتری است که به وسیله کاربر از راه دور کنترل میشود. این سلاح شامل دوربین مرئی، ترمال، لیزر و سلاح دوشکا بوده، و قادر است با استفاده از دوربین و قابلیت رهگیری، هر فرد، وسیله نقلیه و موجود متحرکی را مورد هدف قرار دهد. این سیستم قابلیت این را دارد که با دوشکا تکتیر را به خال بزند.


سلاح صاعقه

***

«دیوارهای ضدگلوله مولتی سلول» برای محافظت از اماکن مورد نظر نزسا بهکار میروند، این دیوارها قادرند شلیک موشکهای آر.پی.جی را نیز دفع کنند.

سلاحهای تک تیراندازهای «آرش» و «سیاوش» نیز در این مرحله از رزمایش پیامبر اعظم(ص)9 توسط نیروهای تکاور نزسا بهکار گرفته شدهاند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید
|
-
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
0
1
با تشکر عکس بقیه تسلیحات کو ؟
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار