وزیر دفاع:

بیداری اسلامی محصول فکری انقلاب اسلامی و ثمره خون شهدا و ایثارگران است

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون گفت:اگر امروز در برخی کشورها شاهد بیداری اسلامی هستیم، این محصول فکری انقلاب اسلامی ایران و ثمره خون شهدا و ایثارگران است.
کد خبر: ۴۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴ - 27February 2015

بیداری اسلامی محصول فکری انقلاب اسلامی و ثمره خون شهدا و ایثارگران است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون که در محل بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس، آیینه تمام عیار ما است که در آن هنر ملت و جامعه اسلامی کشورمان را می توان در آن به نظاره نشست.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، یک ملت با همه افراد و ویژگی های هویتی خود توانست در ترسیم آن نقاشی و انعکاس این تصاویر، هنر خود را به نمایش بگذارد.

وزیر دفاع با تأکید بر اینکه در دوران جنگ تحمیلی تمام مردم و اقشار مختلف برای دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی کشورشان حضور داشتند، ادامه داد: بخشی از آن حضور مردمی را می توان در جامعه پزشکی کشورمان دید؛ پزشکانی که داوطلبانه در بیمارستان های صحرایی و خطوط مقدم درگیری ها حضور می یافتند و حتی بعضا سلاح نیز به دست می گرفتند تا از میهن اسلامی خود دفاع کنند.

وی با تکرار این مطلب که دفاع مقدس آیینه تمام نمای حضور ملت در دفاع از بنیان های ارزشی خود بود، اظهار داشت: در آن دوران هیچکس دنبال نام و عنوان نبود بلکه همگان در پی آن بودند که در کار کردن برای رضای خدا و دفاع از حریم و مکتب این سرزمین قدسی از یکدیگر سبقت بگیرند.

سردار دهقان عنوان کرد: در واقع حضور منسجم و وحدت آفرین تمام اقشار مردم در جبهه ها و شهرها عامل اصلی قدرت ما بودند و علی رغم پشتیبانی همه قدرت های شرق و غرب از صدام متجاوز، نه تنها نتوانستندچیزی را به ملت اسلامی ایران تحمیل کنند بلکه در پایان به ناچار مقابل اراده مردم ایران سر تعظیم فرود آوردند.

وزیر دفاع سپس توجه به ارزش های انسانی به جای توجه به مادیات و کار برا یرضای خدا را دو عامل مهم پیروزی مردم در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ذکر کرد و بیان داشت: اگر امروز در برخی کشورها شاهد بیداری اسلامی هستیم، این محصول فکری انقلاب اسلامی ایران و ثمره خون شهدا و ایثارگران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار