چهل‌سالگی سرو/ یادداشت

«وصیت‌ شهدا» نقشه راه سعادت و آزادگی

وصیت‌ شهدا که برگرفته از احساس پاک و زلال آن عزیزان همیشه سرافراز ملت ایران است، نقشه راهی است تا جوانان امروز بدانند، در سنین جوانی و نوشکفتگی نیز می‌توان در اوج بزرگی زیست و زیبایی زندگی را به رخ جهانیان کشید.
کد خبر: ۴۲۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ - 10October 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ چهل سالگی دفاع مقدس، بلوغ یاد و خاطره دورانی است که برای ملت ایران با یکی از بیشترین پیشینه‌های تاریخی و فرهنگی، یادآور قله عزت و آزادگی و ترجمان عملی فضیلت‌های انسانی است.

جنگ تحمیلی اگر چه تلخی‌های بسیاری را به ملت ایران تحمیل کرد اما از رهگذر آن، داشته‌ها و دستاوردهایی را به ارمغان آورد که از قِبَل آن نسل‌های آینده می‌توانند راه را از چاه تمیز داده و با اتکا به این تجربه ارزشمند اما گران، آینده خود را تضمین کنند.

ذات جنگ در هر فرهنگ و عقیده‌ای غالبا مذموم و نکوهیده است، اما آنچه در پی آن می آید ـ یعنی دفاع و غیرتمندی برای پاسداشت وطن، ناموس و آزادگی ـ چزوی از میراث معنوی و فرهنگی آن ملت قرار می‌گیرد که می‌تواند پایه و سبک زندگی افراد قرار گرفته و راه و روش نسل‌ها را برای مواجهه با سختی‌ها تعیین کند.

از این‌رو در چهل‌سالگی دفاع مقدس، می‌توان با تبیین و تشریح اصول و زوایای ناگفته آن دوران شکوهمند که درسی فراموش‌نشدنی به استکبار جهانی داد تا در مواجهه با ملت‌های مقاوم و خودساخته، دست از پا خطا نکند، راه اعتلا و شکوه را استوارتر از قبل پیمود.

دفاع مقدس اگر چه از سوی برخی جریان‌ها و روشنفکران مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد و با جنگ به معنای مذموم آن همسان پنداشته می‌شود، اما بر دل‌های روشن و جان‌های آگاه پوشیده نیست که دفاع مقدس و ستارگان درخشان آسمانش راهنمای دل‌های گمگشته و راه‌های ناپیدای سعادت هستند.

وصیت‌نامه شهدا که برگرفته از احساس پاک و زلال آن عزیزان همیشه سرافراز ملت ایران است، نقشه راهی است تا جوانان امروز بدانند، در سنین جوانی و نوشکفتگی نیز می‌توان در اوج بزرگی زیست و زیبایی زندگی را به رخ جهانیان کشید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها