کدام رهبران در جهان به کرونا مبتلا شدند؟

برخی از رهبران به شدت مریض شده‌اند؛ از جمله «بوریس جانسون» که به‌مدت یک هفته در بیمارستان بستری بود و برخی دیگر نیز به نظر می رسد که مانند آقای «بولسونارو» به‌صورت خفیف با بیماری درگیر شدند، و برخی دیگر نیز مانند دستیار ارشد رئیس جمهور نیجریه بر اثر ویروس کرونا درگذشته‌اند.
کد خبر: ۴۲۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰ - 15October 2020

کدام رهبران در جهان به کرونا مبتلا شدند؟به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، با گسترش ویروس کرونا در سراسر کره زمین، رهبران جهان نیز از گرفتار شدن به این بیماری در امان نمانده اند؛ بیماری که باعث کشته شدن حداقل یک میلیون نفر در سراسر جهان و بیش از ۳۴ میلیون نفر آلوده شده است.

دونالد ترامپ با مثبت شدن تست کرونا، به صف دیگر رهبرانی مانند بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و رئیس بولسانرو جمهور بریل برزیل که آلوده شده اند، پیوست. همچنین روسای جمهور بولیوی، گواتمالا و هندوراس و نخست وزیران ارمنستان و روسیه نیز با آزمایش مثبت مواجه شده اند.

به گزارش الوقت، برخی از رهبران به شدت مریض شدند- از جمله بوریس جانسون که به مدت یک هفته در بیمارستان بستری بود و برخی دیگر نیز به نظر می‌رسد که مانند آقای بولسونارو به صورت خفیف با بیماری درگیر شدند، و برخی دیگر نیز مانند دستیار ارشد رئیس جمهور نیجریه بر اثر ویروس کرونا درگذشت.

در ادامه برخی از رهبران جهان که به این بیمار مبتلا شده و نحوه مواجهه آن‌ها با ویروس ذکر می‌شود.

نخست‌وزیر بوریس جانسون

جانسون ۵۶ ساله که در اوایل شیوع کرونا در برابر محدودیت‌ها و اقدامات مربوط به فاصله اجتماعی مقاومت کرد، در ماه مارس به این ویروس مبتلا شد. وی بعداً در بیمارستان بستری شد و سه شب را در بخش مراقبت‌های ویژه گذراند و وزیر امور خارجه کشور را برای انجام وظایف خود منصوب کرد.

وی پس از مرخص شدن از بیمارستان در ماه آوریل، از سرویس بهداشت ملی انگلیس تشکر کرد و گفت که بدون شک جان من را نجات داده است.

او پس از بازگشت به کار خود در اواخر آوریل، لحن احتیاط آمیزی را نسبت به مواضع پیشینش اتخاذ کرد که کاملاً در تقابل با استراتژی مصونیت عمومی یا گله‌ای بود؛ وی سرانجام نزدیک به دو ماه چنین محدودیت‌هایی را اعمال کرد و در مورد خطرات از سرگیری سریع روال عادی امور جامعه هشدار داد.

رویکرد دولت وی از آن زمان تاکنون متفاوت بوده است؛ در طول تابستان، آقای جانسون مردم را تشویق می‌کرد که برای کمک به راه اندازی مجدد اقتصاد به کار در ادارات برگردند.

با شروع موج دوم ویروس که هر روز هزاران مورد جدید را به همراه می‌آورد، دولت جانسون ماه گذشته مجدداً محدودیت‌های شدیدتری را در انگلیس اعمال کرد و حتی کار در خانه را در دستورالعمل خود برای ادارات قرار داد.

تا امروز، انگلیس با بیش از ۵۶ هزار مرگ گزارش شده، بالاترین میزان آسیب‌پذیری را در اروپا رقم زده است.

رئیس جمهور برزیل

بولسونارو نیز مانند ترامپ در مورد ویروس کرونا احتیاط کمتری داشت و آن را «یک سرماخوردگی بسیار کوچک» نامید؛ حتی وقتی برزیل به یکی از بحرانی‌ترین کشور‌های جهان از حیث درگیر شدن با ایپدمی تبدیل شد او همچنان در تجمعات سیاسی شرکت کرد، با هواداران دست داد و بدون ماسک تردد می‌کرد.

این رویکرد که انتقاداتی را برای او حتی در خود دولت به همراه داشت به صورتی که بولسونارو در بهار وزیر بهداشت را از کابینه خود اخراج کرد، اما جانشین وزیر نیز یک ماه بعد به دلیل واکنش تساهل‌آمیز رئیس جمهور به همه‌گیری استعفا داد؛ تاکنون بیش از ۱۴۴ هزار نفر در برزیل بر اثر ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

نهاتیاً تست کرونای بولسونارو ۶۵ ساله، در ژوئیه مثبت شد؛ اگرچه وی گفت که درد و تب را تجربه کرده است، اما به نظر می‌رسد پرونده وی خفیف بوده است؛ کارشناسان گفتند که بهبود سریع وی باعث تقویت موضع کسانی شد که نسبت به خطرناک بودن ویروس تردید دارند و بر لغو محدودیت‌های اجتماعی تأکید می‌کنند.

رئیس جمهور هندوراس

خوان اورلاندو هرناندز ۵۱ ساله در ژوئن به همراه همسر و دو دستیارش تست کرونا داد و نتیجه آزمایش مثبت شد؛ وی در ابتدا قول داد که با بروز علائم خفیف به کار خود ادامه دهد، اما سلامتی وی به سرعت بدتر شد؛ پزشکان گفتند او روز‌ها در یک وضعیت «حساس» به سر برده بود، زیرا وی در بیمارستان بستری بود و به اکسیژن نیاز داشت؛ آمار مبتلایان به کرونا تا اواسط مهرماه در هندوراس ۷۷۵۹۸ نفر است که ۲۳۸۰ نفر از آنان نیز تاکنون جان باخته‌اند.

رئیس جمهور بولیوی

جینین آنی‌یز ۵۳ ساله که پس از برکناری رئیس جمهور مورالس در ژانویه به عنوان رهبر موقت بولیوی کار خود را آغاز کرد، در ژوئیه کرونا گرفت؛ وی ۱۴ روز در قرنطینه بود و چندین مقام کابینه او نیز به این ویروس مبتلا شدند از جمله وزیر بهداشت بولیوی؛ تاکنون بیش از ۱۳۵ هزار مبتلا و ۸ هزار نفر نیز کشته در بولیوی اعلام شده است.

رئیس جمهور گواتمالا

الکساندرو جیاماتئی ۶۴ ساله، ماه گذشته اعلام کرد که آزمایش ویروس کرونا او مثبت شده است؛ در همان روزی که این کشور آمریکای مرکزی مرز‌های خود را دوباره بازگشایی کرد و پس از ۶ ماه تعطیلی اجازه پرواز‌های بین‌المللی را داد؛ وزیر فرهنگ گواتمالا و چهار مقام دولتی دیگر نیز آلوده شدند؛ در این کشور ۹۲ هزار ابتلا و ۳ هزار و ۲۶۱ نفر فوتی اعلام شده است.

شاهزاده آلبرت دوم در موناکو

شاهزاده آلبرت ۶۲ ساله، ظاهرا اولین شاهی بود که آزمایش ویروس کرونا او مثبت اعلام شد؛ کاخ سلطنتی بر اعلامیه‌ای گزارش داد که او پس از یک دوره ۱۴ روزه از قرنطینه خارج شده است.

پرنس چارلز در بریتانیا

کاخ باکینگهام ۲۵ مارس اعلام کرد که شاهزاده ۷۱ ساله، پسر بزرگ ملکه الیزابت دوم و وارث تاج و تخت انگلیس، به ویروس کرونا مبتلا شده است؛ چارلز پس از هفت روز قرنطینه در محل اقامت خود در اسکاتلند، برای اعلام سلامتی خود از طریق یک سخنرانی ویدیویی در ملا عام ظاهر شد و یک بیمارستان صحرایی جدید را برای بیماران ویروس کرونا اختصاص داد.

این تشخیص ترس از سلامتی مادرش ملکه الیزابت را که اکنون ۹۴ ساله است و چارلز تنها چند روز قبل با او ملاقات کرده بود، افزایش داد، اما پس از چند روز قرنطینه کاخ سلطنتی سلامتی او را اعلام کرد.

نیجریه: وزیر امور خارجه و فرمانداران

پس از مرگ دستیار با نفوذ رئیس جمهور نیجریه بر اثر کرونا، تست جفری اونیاما وزیر امور خارجه این کشور مثبت اعلام شد و او سه هفته را در قرنطینه خانگی گذراند

در نیجریه بر اساس آمار‌های رسمی دولت بیش از ۵۹ هزار نفر به ویروس کرونا ابتلا و یک هزار و ۱۱۲ نفر نیز بر اثر بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

نخست وزیر نیکول پاشینیان

نیکول پاشینیان ۴۵ ساله، در ماه ژوئن پس از مثبت شدن آزمایش کرونا او اعضای خانواده‌اش، به قرنطینه رفت؛ یک هفته بعد نیز او اعلام کرد که تست مجدد کرونای او منفی بوده است.

نخست وزیر روسیه

در روسیه پیش از آنکه پوتین خبر دست یافتن به واکسن کرونا را اعلام کند و خود داوطلب تزریق آمپول شود نخست وزیر میخائیل میشوستین ۵۴ ساله که در ژانویه نخست وزیر شده بود، در ماه آوریل به کرونا مبتلا شد و در بیمارستان بستری شد.

روسیه تاکنون ۱,۱۹۴,۶۴۳ ابتلا به کرونا را ثبت و بیش از ۲۱ هزار متوفی را اعلام کرده است.

گامبیا: معاون رئیس جمهور و چندین وزیر

چندین مقام گامبیا در ماه آگوست آزمایش ویروس کرونا خود را مثبت اعلام کردند، از جمله وزیر دارایی، وزیر نفت و انرژی، وزیر کشاورزی و معاون رئیس جمهور. موضوعی که منجر شد تا رئیس جمهور آداما بارو برای پیشگیری به قرنطینه داوطلبانه برود.

هند: چندین مقام و سیاستمدار

در هند، که موارد ویروس کرونا در حال افزایش است، چندین سیاستمدار در میان کسانی هستند که به ویروس مبتلا شده اند. سورش انگادی، وزیر راه آهن که هفته گذشته درگذشت، اولین مقام عالی رتبه در کشور شد که بر اثر این ویروس جان خود را از دست داد. او ۶۵ ساله بود.

داده‌های وزارت بهداشت هند تا ۲۰ مهرماه نشان می‌دهد که تا روز یکشنبه مجموعا ۱۰۸ هزار و ۳۳۴ نفر در این کشور قربانی کرونا شده‌اند.

کانادا و آلمان: رهبرانی که قرنطینه شدند، اما آلوده نشدند

همانطور که در ماه مارس بسیاری از کشور‌ها به‌سمت محدودیت‌های اجتماعی رفتند، جاستین ترودو ۴۸ ساله نخست وزیر کانادا، اولین رهبر یک کشور بزرگ صنعتی بود که پس از مثبت شدن آزمایش همسرش برای ویروس کرونا، به قرنطینه رفت.

ترودو گفت که وی در حالی که میزبان جلسات روزانه با کابینه خود بود یا در مورد راهکار‌های جلوگیری از انتشار ویروس با رهبران دیگر کشور‌ها گفتگو کرده، اما همزمان به سه فرزند خردسال خود نیز رسیدگی می‌کرد؛ ترودو که هیچ علامتی از ابتلا از خود بروز نداد نزدیک به سه هفته در قرنطینه باقی ماند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ۶۶ ساله نیز در ماه مارس پس از مثبت شدن تست کرونای پزشک معالجش به قرنطینه داوطلبانه رفت، اما پس از منفی شدن چندین تست کرونا در ماه اوایل آوریل به دفتر کارش بازگشت.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها