مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت نقش‌آفرینی اهل قلم در رونق‌بخشی به نهضت تولید آثار ادبی

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده به نقش‌آفرینی اهل قلم و نوقلمان در رونق بخشی به نهضت تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: قلم زمانی ارزشمند است که حقایق، ارزش‌ها و میراث شهیدان را روایت کند.
کد خبر: ۴۲۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ - 14October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با مسئولین و اعضای شورای دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رضا (ع) اظهار داشت: بارگاه منور رضوی در دوران دفاع مقدس کانون اعزام نیروهای خراسانی به جبهه‌های حق علیه باطل بود.

وی افزود: پیکر مطهر شهدا نیز بعد از ورود به استان، ابتدا در حرم حضرت رضا (ع) طواف داده شده و جهت تشییع و تدفین به شهرستان‌ها منتقل می‌شدند که این مراسم بعد از دفاع مقدس نیز ادامه دارد و شهدای تفحص شده دفاع مقدس و مدافع حرم در حرم امام رئوف طواف داده می‌شوند.

این مسئول در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم در کنار هم پرچم زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان را با قوت و قدرت برافراشته نگهداریم و مروج راه و روش آنها باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با تکیه بر تفکر بسیجی و با همکاری پیشکسوتان دفاع مقدس و مساعدت دستگاه‌های محلی به خوبی برگزار شد که امیدواریم برگزاری این برنامه‌ها به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار ما قوی هستیم تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس میلیون‌ها نفر با روحیه انقلابی و بسیجی در خلق این حماسه جاوید نقش‌آفرینی کردند. امروز هم نسلی انقلابی با ایثار و از خودگذشتگی در سنگر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال جهاد هستند.

وی تاکید کرد: جریان ایثار و مقاومت طرفداران خاص خود را دارد و هزاران ایثارگر و بسیجی، داوطلب نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند؛ بر همین اساس دشمنان و نفوذی‌ها داخلی باید این آروز را به گور ببرند که رهبر جامعه اسلامی بی یاور باشد و کار انقلاب زمین بماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به حمایت‌های مسئولین استانی از برنامه‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مسئولین استانی از هیچ تلاشی در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دریغ نکردند که این همراهی و مساعدت باید استمرار داشته و به این امر مهم به عنوان یک واجب و فریضه پرداخته شود.

این مسئول بیان داشت: گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصتی است که می‌توان با حسن اجرای برنامه‌ها، نقطه قوتی را برای آن بوجود آورد. نام و یاد شهیدان باید در تمام ایام زنده نگه داشته شود اما چهلمین سالگرد این حماسه جاوید برجستگی خاص خود را دارد که باید به عنوان یوم‌الله و یک مقطع تاریخی از آن حداکثر استفاده را کرد.

وی در ادامه اولویت‌های کاری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی را برشمرد و افزود: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان که فاز نخست آن در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری رسید به عنوان اولویت اصلی در حال پیگیری است و عملیات عمرانی با جدیت دنبال می‌شود.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه از 105 نقطه استان که میزبان شهدای گمنام بوده‌اند در 80 نقطه یادمان شهدا به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان با تکیه بر ظرفیت‌های محلی به عنوان یکی از مطالباتی است که اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان پیگیری می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان به عنوان یک اولویت توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در دست اجراست؛ بر همین اساس همه دستگاه‌ها باید نسبت به انعکاس عملکرد خود در دفاع مقدس در این دانشنامه قیام و اقدام کنند.

وی به نهضت تولید آثار ادبی اشاره کرد و افزود: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب، باید تولیدات آثار ادبی 100 برابر شود و تحقق این مهم جز با همراهی و مساعدت اساتید ادب، نوقلمان و جوانان میسر نیست. مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها برای دستیابی به این مهم از نویسندگان و هنرمندان دعوت کنند تا به این نهضت بپیوندند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: خداوند به قلم قسم یاد می‌کند. قلم میراث و امانتی دارد. قلم زمانی ارزشمند است که حقایق و ارزش‌ها را بیان کند و میراث شهیدان را نشر دهد.

وی در پایان تلاش در حوزه آموزش و معارف دفاع مقدس، نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه زنان، روحانیت و پیشکسوتان را ضروری دانست و بر تعامل مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مسئولین محلی را در راستای اجرای هر چه بهتر ماموریت‌ها تاکید کرد.

در ابتدای این نشست گزارشی از برنامه‌های شاخص بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در سطح استان به اجرا درآمده ارائه شد و مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های سبزوار، بینالود، بردسکن، جغتای، باخرز، درگز و فریمان به تحلیل عملکرد شهرستان در هفته دفاع مقدس پرداخته و نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان کردند.

در پایان این نشست، سردار یوسفعلی‌زاده، سرهنگ «حبیب‌الله امیدخدا»، سرهنگ «محمود اسکندری»، سرهنگ «نظامیان»، سرگرد «رسول کامبیزی»، «جعفر بهرامی» و «احسان فهیمی» را به عنوان مدیر روابط عمومی و تبلیغات، مدیر آموزش، مدیر دانشنامه، مدیر نشر ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی، مدیر اسناد دفاع مقدس و مدیر مالی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها