نماینده ولی فقیه در لرستان:

بقای نظام جمهوری اسلامی در سایه تعلیم و تربیت است

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی گفت: هزینه‌ای که برای مساجد شود سرمایه‌گذاری است چرا که بقای نظام جمهوری اسلامی در سایه تعلیم و تربیت است.
کد خبر: ۴۲۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ - 14October 2020

بقای نظام جمهوری اسلامی در سایه تعلیم و تربیت استبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد حجت‌‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان ظهر امروز در دیدار با رئیس شورای سیاست گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور  و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با بیان اینکه  مردم استان لرستان با خصوصیت  ولایتمداری و حب اهل بیت (ع) شناخته شده‌اند اظهار داشت: به طور یقین در بروز خصلت‌های ولایتمداری و حب اهل بیت مساجد نقش بسیار مهمی داشته است.

وی افزود: رشد اقتصادی بدون ارتقا فرهنگی حاصل نمی‌شود و فرهنگ بومی ایران اسلامی به گونه‌ای است که رشد اقتصادی و فرهنگی با هم تنیده شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: ارتقا فرهنگی باید از مساجد شروع و به نماز جمعه به عنوان قرارگاه ایمان، اخلاق، تقوا، بصیریت و مظهر عزم علمی است شروع  سرازیر می‌شود که این امر با برنامه‌ریزی، تحقیق و پژوهش با مدیریت جهادی و کار شبانه روزی امکان پذیر است.

 وی بیان کرد: استان لرستان قبل و بعد از انقلاب به عنوان پادگان نظامی جمهوری اسلامی است و از صبحدم انقلاب در مبارزه با شورش‌های ضد انقلاب که در بسیاری از استان‌ها شکل گرفت امنیت استان تامین شده و همچنین در دفاع مقدس از جمعیت یک میلیونی استان 6  هزار و 300شهید تقدیم انقلاب کرده است.

شاهرخی گفت: در استان لرستان در طول تاریخ رویش‌های بسیار خوبی از جوانان انقلابی داریم که گاهی با دست خالی و پول جیب خودشان امور مساجد را می‌چرخانند. که برای رسیدن به قله‌های موفقیت باید برنامه‌های اساسی برای مساجد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری، عدم رونق کسب و کار و آسیب‌های اجتماعی در استان لرستان 48 منطقه حاشیه نشین با 248 هزار نفر جمعیت داریم که حدود یک ششم جمعیت استان است در همین راستا جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی این مناطق باید کانون مساجد پای کار بیایند در همین راستا کانون مساجد استان نیازمند  توجه بیشتری هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: هزینه‌ای که برای مساجد شود سرمایه‌گذاری است چرا که بقای  نظام جمهوری اسلامی در سایه تعلیم و تربیت است و اگر خروجی نوجوانان و جوانان نسبت به تعلیم و تربیت اسلامی زاویه‌دار شود به طور یقین با مشکل روبرو می‌شویم که در همین راستا مساجد برای تربیت جوانان انقلابی  بسیار موثر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها