مدیرکل کمیته امداد استان قم تاکید کرد؛

ضرورت هم‌افزایی کمیته امداد و سپاه قم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

اکبر میرشکار بر ضرورت اقدام جهادی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۲۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ - 14October 2020

ضرورت هم افزایی کمیته امداد و سپاه قم برای کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش دفاع‌پرس از قم، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم در همایش هم افزایی کمیته امداد استان قم با سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) اظهار داشت: برای رفع محرومیت در کشور نباید از اقدامات جهادی و انقلابی غافل شد و لازم است مدیران تلاشگر این دو نهاد در این نشست با هم افزایی ظرفیت‌های خود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فکر اساسی کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد و سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، تحت فرماندهی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هستند تأکید کرد: با هم افزایی ظرفیت‌های دو نهاد و دغدغه‌هایی که مدیران دلسوز آن‌ها دارند می‌توان برای کاهش فقر در استان گام‌های مهمی برداشت.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: تلاش امدادگران کمیته امداد این است که از طریق درمان مددجویان بیمار، خودکفا شدن مددجویان فاقد کار و ازدواج نوعروسان و زنان سرپرست خانوار سرعت توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه فقر بیشتر شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه به خاطر مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای مردم در ۶ ماهه نخست امسال، مراجعات به این نهاد ۶۸ درصد و افراد مستمری بگیر استان نیز ۸۰ درصد بیشتر شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با تأکید بر اینکه نگاه امروز کمیته امداد، فرهنگی است، گفت: ما در این نشست در صدد پیدا کردن راهکار‌هایی برای کاهش یا از بین بردن پدیده‌های شوم اجتماعی مانند فقر، طلاق، اعتیاد و بیکاری هستیم.

وی بهره مندی از طلاب خواهر و برادر را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و افزود: طرح دوباره زندگی به عنوان یک طرح موفق کمیته امداد در کاهش آسیب‌های اجتماعی با همین دیدگاه فرهنگی است.

در ابتدای این همایش سرهنگ جعفری معاون اجتماعی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم از ساماندهی استان به ۱۰۰ محله خبر داد و گفت: هر جا از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرده ایم بر مشکلات فائق آمده ایم.

وی مدیران و بسیجیان دغدغه‌مند و با انگیزه سپاه را تحسین و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا الگوی محله محوری و هم افزایی با کمیته امداد را به عنوان یک مدل در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فقر به کل کشور ارائه بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار