فرمانده انتظامی لرستان خبر داد؛

تشکیل پلیس امنیت اقتصادی لرستان

سردار محمد مهدیان نسب با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی لرستان را تشکیل داده‌ایم، گفت: به دنبال تأمین فضای مورد نیاز استقرار پلیس امنیت اقتصادی لرستان هستیم.
کد خبر: ۴۲۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ - 14October 2020

تشکیل پلیس امنیت اقتصادی لرستان

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، سردار «محمد مهدیان نسب» در نشست با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های هفته ناجا در لرستان اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال، ۳ هزار و ۶۳۱ طرح منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر را اجرا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه طی امسال بیش از ۳ تُن انواع مواد مخدر کشف شده است، تصریح کرد: ۹۰ درصد مواد مخدر کشف شده از نوع سنتی بوده است.

فرمانده انتظامی لرستان با تاکید بر اینکه لرستان بارانداز مواد مخدر نیست و بخش عمده‌ای از مواد مخدر کشف شده در محورهای مواصلاتی و بخشی در سطح نقاط آلوده کشف و ضبط شده است، افزود: در حوزه قاچاق کالا نیز طی امسال ۱۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق قابل ارزش گذاری کشف و ضبط شده است.

سردار مهدیان نسب با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی لرستان را تشکیل داده‌ایم، گفت: به دنبال تأمین فضای مورد نیاز استقرار پلیس امنیت اقتصادی لرستان هستیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در مجموع کل تصادفات ۳۲ درصد کاهش داشته‌ایم، یادآور شد: میزان تصادفات خسارتی ۴۴ درصد کاهش یافته و میزان تصادفات جرحی نیز ۲۸ درصد کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات در لرستان گفت: طی سه سال گذشته تا کنون ۶ هزار قبضه سلاح را جمع آوری و تحویل وزارت دفاع داده‌ایم.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه طی امسال نیز تاکنون حدود دو هزار سلاح را کشف کرده‌ایم که شامل سلاح‌های شکاری غیرمجاز و سلاح‌های جنگی غیرمجاز می‌شود، تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۸۸۴ عدد مهمات نیز در استان کشف شده است.

سردار مهدیان نسب خاطرنشان کرد: در حوزه کشف سلاح و مهمات، از نظر ناجا رتبه دوم و از نظر وزارت کشور رتبه اول را در کشور داریم.

وی با تاکید بر اینکه بزرگان و ریش سفیدان طوایف باید با امر به معروف و نهی از منکر، از وقوع نزاع‌ها و درگیری‌ها پیشگیری کنند، افزود: از ۲۳ مردادماه، قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش را تشکیل داده‌ایم و ۱۱ طرح مقابله‌ای را اجرا کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه امسال ۹۸۸ نفر اراذل و اوباش، شرور و مخل امنیت دستگیر کرده‌ایم و ۵۸۶ نفر اراذل نیز احضار شده و از آنها تعهد اخذ شده و هر ۱۵ روز یک بار کنترل می‌شوند، اظهار داشت: ۷۵ نفر اراذل و اوباش نوظهور نیز دستگیر شده است و ۳۹ نفر اراذل و اوباش متواری از استان تحت تعقیب هستند.

سردار مهدیان نسب با بیان اینکه مشکل ما در تیراندازی و نزاع‌ها زیاد است، امسال جرایم مسلحانه افزایش زیادی داشته است، تصریح کرد: در مجموع جرایم تیراندازی یا درگیری‌های فردی دسته جمعی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۶۶ فقره قتل طی امسال در لرستان رخ داده که ۳ درصد کاهش نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، گفت: قاتلین ۵۹ فقره قتل دستگیر شده‌اند، قاتلان ۲۴ فقره قتل دستگیر نشده‌اند که بخشی از آنها مربوط به سال گذشته است و در تعقیب قاتلان هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار