محمدباقر قالیباف:

شهید شوشتری یک انقلابی واقعی بود/ عمق استراتژیک نظام قلب یکایک مردم ایران اسلامی است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید شوشتری یک انقلابی واقعی بود و تحت تاثیر قبیله گرایی قرار نگرفت و خود را در دسته‌جات قرار نداد. برای او انقلاب، ولایت و مردم موضوعیت داشت و برای آن مجاهدت می‌کرد پس به حق است که می‌گوییم شهیدان شوشتری و محمدزاده شهدای وحدت، امنیت و خدمت بودند.
کد خبر: ۴۲۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ - 15October 2020

شهید شوشتری یک انقلابی واقعی بود/ عمق استراتژیک نظام قلب یکایک مردم ایران اسلامی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، یازدهمین یادواره شهدای وحدت با حضور «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی، مسئولین لشکری و کشوری، یادگاران دفاع مقدس، خانواده شهدا و جمعی از روسای قبایل استان سیستان و بلوچستان در مجتمع فرهنگی آیه‌ها آغاز شد.
قالیباف در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای وحدت اظهار داشت: اگر به شهدای دفاع مقدس نگاه کنیم چند نفری را می‌بینیم که خدا این توفیق را به آنها داده که تداوم در مجاهدت داشته باشند. آنها هرگز سنگر مجاهدت را رها نکردند. یکی از این شهدا شهید شوشتری است.

وی افزود: شهید شوشتری بعد از دوران دفاع مقدس هم مجاهدت را از دو بعد ادامه داد. او در عرصه تامین امنیت رزمندگی را تداوم داد و در ادامه نیز در قرارگاه قدس در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان، مجاهدت را در خدمت به کسانی که در مناطق دوردست از حداقل امکانات برخوردار نبودند، استمرار بخشید.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهیدان شوشتری و محمدزاده و شهدای وحدت هم خون دل خوردن و هم برای خدمت به مردم خون دل خوردند. اینها تربیت یافتگان مکتب انقلاب بودند.

قالیباف با بیان اینکه شهید شوشتری در اوج شجاعت و مدیریت یک آرامش و طمانینه خاصی داشت، گفت: او در مجاهدت اجتماعی خود به ما آموخت آن چیزی که مهم است انسانیت است و بر اساس باورهای قرآنی و دینی باید به مردم از هر قشر و مذهبی که هستند خدمت کرد و باید به هر کسی که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی هست محبت کرد این فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی تاکید کرد: شهید شوشتری یک انقلابی واقعی بود و تحت تاثیر قبیله گرایی قرار نگرفت و خود را در دسته‌جات قرار نداد. برای او انقلاب، ولایت و مردم موضوعیت داشت و برای آن مجاهدت می‌کرد پس به حق است که می‌گوییم شهیدان شوشتری و محمدزاده شهدای وحدت، امنیت و خدمت بودند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به ویژگی‌های شهید محمدزاده اشاره کرد و بیان داشت: شهید محمدزاده با این که در آغاز ورودش به جنگ مسئولیت ستادی داشت اما باز هم صبح عملیات کسی را که پشت خاکریز پر جنب و جوش می‌دیدی به قول بچه‌های دفاع مقدس رجبعلی بود. این روحیه از او شجاع ترین فرمانده گردان و فرمانده تیپ را ساخته بود. اجرا و پاداش سرداران شوشتری و محمدزاده در چنین زندگی مجاهدت آمیزی در عرصه امنیت و خدمت شهادت بود.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: شهیدان شوشتری، سلیمانی، محمدزاده، کاوه درس بزرگی که به ما دادند این بود که خداباوری و مردم‌باوری باید سرلوحه کارهای ما باشد. شهید سلیمانی به ما آموخت با خداباوری و مردم‌باوری می‌توان در اقصی نقاط دنیا و به خصوص جنوب غرب آسیا با استکبار مبارزه کرد. امروز این خداباوری و مردم‌باوری اگر در تمام شئون اجتماعی مورد توجه قرار گیرد دیگر شاهد مشکلات اقتصادی نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: باید به سنت‌های الهی ایمان داشته باشیم و بدانیم که این سنت‌ها لایتغیر هستند. سنت‌های الهی در هیچ زمانی تغییر پیدا نخواهند کرد و پابرجا خواهند بود.

قالیباف با تاکید بر اینکه بر اساس وعده الهی هر گروهی که به سنت‌های الهی ایمان داشت پیروز شد گفت: اساس و اندیشه انقلاب اسلامی بر پایه همین سنت‌های الهی ماندگار شده است. در طول حیات انقلاب اسلامی هر کجا به سنت‌های الهی و مردم‌باوری ایمان داشتیم پیروز بودیم و هر کجا در رویکردها و سیاست‌های اعمال شده نسبت به این دو موضوع بی تفاوت بودیم دچار مشکل شدیم.

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امروز راه برون رفت از مشکلاتی که در جامعه با آن روبرو هستیم آن است که خدا باور و مردم‌باور باشیم و به جوانان اعتماد کنیم همانگونه که در دفاع مقدس بودیم. امروز اگر به دنبال ایران قوی هستیم باید تک تک مردم کشورمان قوی باشند. ما اگر این فرصت را برای مردم فراهم کنیم همچون دوران دفاع مقدس پیروز میدان خواهیم بود

قالیباف گفت: عمق استراتژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی توان دفاعی و یا اقتصادی نیست بلکه عمق استراتژیک نظام قلب یکایک مردم ایران اسلامی است که باید آن را به دست بیاوریم.

وی در پایان گفت: به سنت‌های الهی باور داشته باشیم و به مردم خدمت کنیم تا نصرت الهی به یاری ما بیاید همانگونه که یاریگر ما در طول حیات انقلاب اسلامی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار