مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر خبر داد؛

توزیع ۳ میلیارد تومان بسته غذایی توسط اوقاف استان بوشهر

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور از توزیع ۳ میلیارد تومان بسته غذایی توسط اوقاف استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۴۲۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ - 15October 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «محمدرضا اسماعیل‌پور» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تسلیت ایام رحلت جانسوز پیامبر اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) و با اشاره به برنامه‌های دهه وقف اظهار داشت: دهه وقف از امروز آغاز و برنامه‌های مختلفی تدوین شده است.

وی با اشاره به نامگذاری ایام دهه وقف گفت: امروز پنجشنبه 24 مهر به نام وقف، کارکرد رسانه در فرهنگ‌سازی وقف و امور خیریه و فردا همزمان با شهادت امام حسن (ع) و پیامبر اکرم (ص) به عنوان نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت نام‌گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، نقش وقف در عمران و آبادانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، نقش سازمان‌ها و دستگاه‌ها در توسعه نهاد وقف، نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی و  کارکرد وقف در اقتصاد پایدار و جهش تولید را از دیگر ایام دهه وقف دانست و گفت: جایگاه وقف در حوزه آموزش و توسعه علم و فناوری، خدمات اجتماعی نهاد وقف، نقش مردم در احیاء و صیانت از موقوفات و نقش وقف در حوزه سلامت از دیگر ایام دهه وقف است.

اسماعیل‌پور، ارتقـای بهره‌وری اقتصادی موقوفــات، حمایت ویژه از دانش بومی و شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: احیا و ساماندهی امور خیریه، برگزاری مسابقات قرآن کریم، مقابله با شیوع کرونا، کمک به آسیب دیدگان، ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های ســازمان اوقاف و امــور خیریه  است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه و ســاماندهی رقبات آموزشــی گفت: برای بهبود وضعیت معیشتی مردم نیازمند و بی‌بضاعت در شرایط کرونایی اقدام مهم و موثری انجام داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، از اجرای طرح‌های شمیم حسینی و احسان ماندگار  خبر داد و تصریح کرد: در این راستا به مناسبت دهه وقف، هشتمین مرحله کمک‌های مومنانه اوقاف استان با اجرای طرح‌های شمیم حسینی و احسان ماندگار برگزار شد.

اسماعیل‌پور با اشاره به توزیع سبدهای معیشتی ویژه نیازمندان در دهه وقف گفت: به مناسبت دهه وقف، یک‌هزار و 500 سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، روغن نباتی، حبوبات و دیگر نیازهای اساسی خانوارها به ارزش 525 میلیون تومان در حمایت از افراد آسیب دیده از ویروس کرونا و نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه اوقاف استان بوشهر تاکنون 3 میلیارد تومان در قالب کمک‌های مومنانه به نیازمندان پرداخت کرده است افزود: در این راستا دو هزار بسته مهر تحصیلی به ارزش 500 میلیون تومان بین دانش آموزان نیازمند و بی‌بضاعت توزیع شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار