مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

پیامبر (ص) به کمال رساننده رحمت و محبت بودند

حجت الاسلام حسین بیرانوندی گفت: پیامبر ختمی مرتبت به کمال رساننده رحمت، محبت، نفی‌کننده جاهلیت و خشونت به تمام معنا بودند.
کد خبر: ۴۲۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ - 16October 2020

پیامبر ختمی مرتبت به کمال رساننده رحمت و محبت بودند

حجت الاسلام حسین بیرانوندی مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: روز بیست و هشتم ماه صفر، روز غم انگیزی برای مسلمانان است و روزی است که حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) قرآن و اهل بیت خود را به امانت در نزد امت خویش نهادند و این دار فانی را وداع گفتند.

وی افزود: پیامبری که پس از گذشت قرن‌ها از زندگی مادی و رحلت ایشان همچنان بسیاری از انسان‌ها با شگفتی به فضایل و کرامات اخلاقی آن حضرت می‌نگرند و هنوز بسیاری در اینکه مانند ایشان رفتار کنند؛ ناتوانند تا آخرین لحظات عمر پر برکتشان نگران امت خویش بودند.

حجت الاسلام بیرانوندی با بیان اینکه پیامبر ختمی مرتبت به کمال رساننده رحمت و محبت و نفی‌کننده جاهلیت و خشونت به تمام معنا بودند، بیان کرد: حضرت محمد (ص) در هدایت مردمان و در مدیریت آنان بیش از هر چیز از رحمت و محبت بهره می‌گرفت، خداوند نیز در آیه 159 سوره آل عمران آن حضرت را با این ویژگی در هدایت و مدیریت معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: خدای متعال در این آیه فرستاده خویش را با این خصوصیات کمالی توصیف کرده است که در اداره امور و پیشبرد مقاصد و هدایت مردمان از رحمت، ملایمت و مدارا برخوردار بوده است که این اوصاف بهترین الگو برای مدیریت و مسئولیت پذیری در جامعه است.

مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) با مهربانی، عطوفت و مدارا رسالت خود را پیش برد، تصریح کرد: در تحول انسان و جامعه به سوی کمال و اصلاحات اجتماعی که پیامبر مامور بدان بود همین اصل نرم خویی در دعوت و عطوفت نقش کلیدی داشت.

حجت الاسلام بیرانوندی در ادامه عبودیت، حسن خلق، حلم و کمک به نیازمندان را از کمالات امام حسن مجتبی (ع)  برشمرد و خاطرنشان کرد: با بررسی زندگی دومین ستاره آسمان امامت، صلح با معاویه از برجسته ترین اقدامات زمان امامت ایشان است.

وی این اقدام امام حسن (ع) را  نشانه درایت و بصیرت ایشان دانست و با استناد به فرموده‌ی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در کتاب انسان ۲۵۰ ساله،  نقل کرده است «اگر امام حسن مجتبی (ع) این صلح را انجام نمی‌داد آن اسلام ارزشی و نهضتی از بین می‌رفت و ذکر اسلام برمی‌افتاد.» گفت: جریان نفاق بعد از پیامبر (ص)، ولایت را تحریف کردند و امام حسن مجتبی (ع) در مقابل کسانی ایستاد که هدفشان براندازی اسلام ناب محمدی (ص) بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار