چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «جواد حیدری‌پور»

در هنگامه نبرد در منطقه عملیاتی جنگل امقر به اسارت نیرو‌های عراقی در آمد و چون به خواسته آنان، به امام خمینی (ره) ناسزا نگفت، بلکه در مقابلشان ایستاد وی را به شهادت رساندند.
کد خبر: ۴۲۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ - 16October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، در دوران دفاع مقدس رزمندگان و فرماندهانی که نقش اصلی را در جبهه‌ها ایفا می‌کردند، از همه قشری بودند.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق نیز شهدایی را تقدیم میهن اسلامی‌مان کرده است؛ که بسیجی شهید «جواد حیدری‌پور» نیز از این دست شهدا می‌باشد.

در سال ۱۳۳۴ در روستای جنت آباد از توابع بهاباد، در خانواده‌ای باصفا و مومن دیده به جهادن گشود و در دامان مادری مهربان و پدری زحمتکش پرورش یافت.

وی از همان دوران کودکی در کار کشاورزی به پدرش کمک می‌کرد. سواد خواندن و نوشتن را نزد پدر بزرگش آموخت و قرآن خواندن را از همان کودکی فرا گرفت. انسانی سخت کوش بود و نقش او در حفاری چاه شهید بهشتی در گرگین آباد بر هیچ کس پوشیده نیست.

هنگامی که در معدن چغارت بافق، در قسمت حفاری مشغول به کار بود، تجاوز دشمن به خاک کشورش را برنتابید و به خیل رزمندگان پیوست. وی مدتی از طرف بسیج بافق ماموریت یافت تا نسبت به آموزش نظامی نیرو‌های بسیجی منطقه چاه گز زریگان اقدام کند.

او که تحمل ماندن نداشت سرانجام در عملیات والفجر مقدماتی شرکت جست و بنا به گفته همزرمان، در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۲۱ در هنگامه نبرد در منطقه عملیاتی جنگل امقر به اسارت نیرو‌های عراقی در آمد و چون به خواسته آنان، به امام خمینی (ره) ناسزا نگفت، بلکه در مقابلشان ایستاد وی را به شهادت رساندند.

پیکر مطهر شهید تاکنون مفقود مانده است. لازم به توضیح است خبر شهادت جواد پس از گذشت سیزده سال به خانواده‌اش داده شد.

فرازی از وصیت‌نامه این شهید:

همانطور که امام عزیزمان فرموده‌اند: مسجد‌ها را خالی نکنید که همین مسجد‌ها و مجالس دینی است که باعث پیروزی اسلام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار