چهل‌سالگی سرو/ شهید «فرامرز غربا»؛

ندای مکتب حسین (ع) و رسول اکرم (ص) را به گوش جهانیان برسانید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «فرامرز غربا» آمده است: تا می‌توانید ندای مکتب حسین (ع)، ائمه و فرستاده خدا رسول اکرم و کتابش قرآن و اسلام را به گوش جهانیان برسانید تا مردم جهان بتوانند برادروار و برابر، پهلوی هم زندگی کنند و تنها از یک مکتب استفاده کنند، از یک رهبر پیروی و به درگاه یک خدا زانو خم کنند.
کد خبر: ۴۲۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ - 16October 2020

عباس جهانتاب/ به گزارش گروه استانهای دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در زادروز شهید «فرامرز غربا» فصل‌هایی از زندگی و وصیت‌نامه شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «فرامرز غربا» 25 مهر 1339 در روستای «سنگ‌چی» بابل در کلبه روستایی دیده به جهان گشود. درسال هفت سالگی وارد مقطع ابتدایی شد و شروع به تحصیل کرد. شهید غربا در همان آغاز زندگی بسیار فعال و باهوش بود.

در 15 آذر 1351 به خدمت سربازی رفت که مصادف بود با جنگ تحمیلی ایران و عراق. از آنجا که روحیه‌ای انقلابی داشت و سکوت را مرگبار برای مملکت توصیف می‌کرد به عضو بسیج محل درآمد و از آنجا به عضویت انجمن اسلامی محل مشغول کار شد.

ندای مکتب حسین (ع) و رسول اکرم (ص) را به گوش جهانیان برسانید

شهید غربا داوطلبانه به یکی از جبهه‌های قصرشیرین اعزام شد و در این ماموریت پست مهم مخابرات را تحویل گرفت. در تاریخ 11 فروردین 1363 بر اثر عواملی سیستم تلفن آنها در خارج از سنگر قطع می‌شود. با وجود اینکه مسئول تعمیرات تلفن نبود داوطلبانه و با اصرار زیاد خود برای تعمیر رفت و در حین کار ناگهان خمپاره‌ای توسط رژیم بعث در نزدیکی او منفجر شد و با اصابت ترکش به درجه شهادت نایل شد. 

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

می‌خواهم به تمام برادران و خواهران شهیدپرور ایران بگویم که خون من و خون برادرانم را برای حفظ مکتب و مملکنم به کار برند و نگذارند هر گروه اجنبی در درون و برون کشور خونمان را پایمال کنند.

ندای مکتب حسین (ع) و رسول اکرم (ص) را به گوش جهانیان برسانید

هر انقلاب دو چهره دارد؛ خون و پیام؛  شهیدان ما خون خود را اهدا کردند و حال این پیام ماست که باید شما برادران و خواهرانم که ماندید، زینب‌وار به فرد فرد ملتمان و حتی جهان برسانید و تا می‌توانید ندای مکتب حسین (ع)، ائمه و فرستاده خدا رسول اکرم و کتابش قرآن و اسلام را به گوش جهانیان برسانید تا مردم جهان بتوانند برادروار و برابر، پهلوی هم زندگی کنند و تنها از یک مکتب استفاده کنند، از یک رهبر پیروی و به درگاه یک خدا زانو خم کنند و از او طلب کمک برای ادامه زندگی داشته باشند و آن‌وقت است که پیام من به گوش مردم می‌رسد.

ندای مکتب حسین (ع) و رسول اکرم (ص) را به گوش جهانیان برسانید

تنها خواهش من از اعضای خانواده‌ام این است که خط و هدف مرا ادامه دهند و به سعادت برساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار