مسئول واحد قرآن و عترت دانشگاه امام صادق:

صلح، بهترین راهکار امام حسن (ع) برای ماندگاری اسلام

حجت‌الاسلام‌ سیدجواد چوبچیان گفت: نفاق و خیانت برخی از سران سپاه امام حسن (ع) و ایجاد چنددستگی در میان مردم ایشان را برآن داشت که برای حفظ اصل اسلام و در نظر گرفتن مصلحت مسلمانان با معاویه صلح کند.
کد خبر: ۴۲۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ - 16October 2020

امام حسن جز صلح چاره دیگری نداشت

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام‌ «سیدجواد چوبچیان» مسئول واحد قرآن و عترت دانشگاه امام صادق (ع) در مراسم یادواره شهدای «آنسرمحله» شهرستان «لنگرود» با بیان اینکه خدای متعال از جنس بشر برای انسان‌ها الگوهایی را آفریده و برگزیده است، اظهار داشت: همه پیامبران و ائمه از جنس بشر بودند و با این کار خدا نشان داد که همه انسان‌ها می‌توانند به کرامت و جایگاه والا برسند و فرستادگان خدا نمونه الگوها هستند.

مسئول واحد قرآن و عترت دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) دارای خلق عظیم بین همه بندگان خدا است، تصریح کرد: اهل بیت زندگی کردند تا زندگی کردن درست را به ما نشان دهند و مسیرهای غلط را از مسیر راه خود حذف کنیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر به سبک زندگی اسلامی تأکید داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در ماجرای صلح امام حسن (علیه السلام)، این امام قائل به صلح نبود بلکه صلح از سوی خواص به امام حسن (ع) تحمیل شد.

حجت‌الاسلام‌ «سیدجواد چوبچیان» با بیان اینکه صلح امام حسن (ع) کلید واژه خطر در عصر حاضر است، تاکید کرد: امام حسن در واقع صلح نکرد بلکه اوضاع و شرایط نامساعد وضعی به وجود آوردند که صلح به عنوان یک مساله ضروری بر امام (ع) تحمیل شد و امروز برخی از مسئولین از صلح دم می‌زنند و آدرس مشکلات را کاخ سفید می‌دانند که لازم است مردم حواسشان را خوب جمع کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید مطالبه گر بوده و تاریخ را موشکافی کنند تا کلاه سر آنان نرود، افزود: مردم باید از مسئولین خود مطالبه کنند و مردم هر شهر باید مطالبه درست و دقیق را از مسئولین شهری و استانی خود بخواهند.

مسئول واحد قرآن و عترت دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه دشمن از داخل به دنبال تخریب و تضعیف مردم کشور است، تاکید کرد: باید قدرشناس امام و ولی‌فقیه بوده و جلوی تحریف تاریخ در عصر حاضر را بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها