از بیم انتقادات داخلی رخ می‌دهد.

درخواست آل خلیفه از تل‌آویو برای امضای بیانیه مشترک و نه معاهده

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بحرین از رژیم صهیونیستی خواسته است که در مرحله کنونی فقط توافق بیانیه مشترک و نه معاهده صلح، امضا کنند.
کد خبر: ۴۲۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ - 17October 2020

درخواست آل خلیفه از تل آویو برای امضای بیانیه مشترک و نه معاهدهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بحرین از رژیم صهیونیستی خواسته است که در مرحله کنونی فقط توافق بیانیه مشترک و نه معاهده صلح، امضا کنند.

به این ترتیب رژیم صهیونیستی و بحرین روز یکشنبه «بیانیه مشترکی برای برقراری روابط صلح‌آمیز و دیپلماتیک» امضا خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، سندی که روز یکشنبه امضا خواهد شد بر خلاف سند امضا شده میان صهیونیست‌ها و امارات یک معاهده کامل نخواهد بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بحرین خواستار آن شده که فعلاً به جای «معاهده»، بیانیه‌ای میان دو طرف امضا شود. بحرینی‌ها می‌خواهند به دلیل انتقاد‌های داخلی با روندی آهسته‌تر نسبت به امارات به سمت عادی‌سازی روابط با تل آویو حرکت کنند.

این بیانیه مشترک با حضور «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا و یک مقام کاخ سفید توسط مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی و بحرینی امضا خواهد شد.

منابع آگاه گفته‌اند این بیانیه مشترک شامل موارد زیر خواهد بود: رژیم صهیونیستی و بحرین اقدام به برقراری روابط کامل دیپلماتیک خواهند کرد، در پایتخت‌هایشان سفارتخانه بازخواهند کرد و سفیر تعیین خواهند کرد.

تل‌آویو و منامه اقدامات خصمانه علیه یکدیگر انجام نخواهند داد و از انجام این اقدامات در خاک خود توسط طرف‌های ثالث جلوگیری خواهند کرد.

دو طرف به همزیستی با یکدیگر و آموزش برای صلح متعهد خواهند شد.

دو طرف اقدام به امضای توافقاتی در زمینه‌های مالی و سرمایه‌گذاری، هوانوردی، گردشگری، تجارت، علوم و فناوری، بهداشت، کشاورزی، آب، انرژی و همکاری‌های حقوقی خواهند کرد.

منابع خبری روز جمعه گزارش داده‌اند توافق سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی روز یکشنبه امضا خواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها