استقرار ارتش عراق در مرز‌های نینوی-اربیل

یک منبع امنیتی خبر داد که نیرو‌های ارتش عراق کنترل مناطق مجاور مرز‌های اربیل-نینوی را به دست گرفتند.
کد خبر: ۴۲۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ - 17October 2020

استقرار ارتش عراق در مرز‌های نینوی-اربیلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع امنیتی خبر داد که نیرو‌های سازمان حشدالشعبی از برخی مناطق بین استان‌های نینوی و اربیل واقع در شمال این کشور خارج شده‌اند.

این منبع به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که نیرو‌های لشکر ۳۰ الحشد، به طول ۱۰ کیلومتر، از مناطق مجاور مرز‌های اربیل خارج شدند و کنترل این مناطق را در اختیار ارتش عراق قرار دارند.

وی خبر داد که ۱۵ مرکز امنیتی در این منطقه احداث شده و علاوه بر نیرو‌های ارتش، نیرو‌های وابسته به ستاد عملیات نینوی نیز در این مراکز مستقر شدند. این مراکز از سمت شرق، بین اربیل و نینوی قرار دارد.

در همین ارتباط، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق امروز بر ادامه عملیات پیشدستانه حشدالشعبی و ارتش عراق برای مبارزه با تروریسم در مرز عراق با سوریه تاکید کرد.

رسول گفت: به دستور فرمانده کل نیرو‌های مسلح، نیرو‌های امنیتی بر تامین امنیت مرز‌های عراق به خصوص مرز سوریه متمرکز شده‌اند.

وی با اشاره به عملیات‌های منحصر به فرد و پیشدستانه نیرو‌های امنیتی عراق برای حفظ مرز با سوریه گفت: این نیرو‌ها طی مقطع گذشته و با چند عملیات کمین، تعداد زیادی قاچاقچی و تروریست را دستگیر کردند.
سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق گفت: تروریست‌های دستگیر شده از عناصر گروهک داعش و از میان اتباع خارجی و برخی سوری بودند.

رسول با بیان اینکه تمرکز واحد‌های امنیتی بر کسب اطلاعات محرمانه برای دستگیری تروریست‌ها در مرز با سوریه است، گفت: عملیات‌های کماندویی توسط هواپیما‌های ارتش عراق و در برخی اوقات حمله به برخی مخفیگاه‌های داعش در عمق صحرا از جمله راه‌های دستگیری تروریست‌ها در مرز با سوریه است، علاوه بر اینکه برج‌های مراقبت و دوربین‌های حرارتی هم در همه ساعات شبانه روز همه نوار مرزی عراق را کنترل می‌کنند.

این مقام نظامی عراق تصریح کرد: مرز‌های عراق با سوریه به مسافت ۶۰۵ کیلومتر با عملیات‌های ویژه و پیشدستانه نیرو‌های الحشد الشعبی در بخش‌هایی از آن و در بخش‌های دیگر توسط ارتش عراق کنترل می‌شود که همه این نیروها، تحت فرمان فرمانده کل نیرو‌های مسلح و نظارت وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش به تحکیم امنیت در نوار مرزی مشغولند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها