تظاهرات در کرکوک در حمایت از الحشدالشعبی

صدها نفر در شهر کرکوک امروز (شنبه) در اعتراض به سخنان هوشیار زیباری، به خیابان آمده و از الحشدالشعبی دفاع کردند.
کد خبر: ۴۲۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ - 17October 2020

تظاهرات در کرکوک در حمایت از الحشد الشعبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شهر کرکوک امروز (شنبه) همانند بغداد شاهد تظاهرات در دفاع از الحشدالشعبی و محکومیت سخنان «هوشیار زیباری» وزیر خارجه اسبق عراق و از رهبران حزب دموکرات کردستان بود.

به نوشته وبگاه شفق نیوز، در این تجمع پارچه‌نوشته‌هایی در حمایت از الحشدالشعبی و محکومیت سخنان هوشیار زیباری در دستان مردم بود.

امروز همچنین سالروز برافراشته شدن پرچم عراق در مراکز دولتی شهر کرکوک و عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگه طی درگیری‌های اکتبر ۲۰۱۷ است.

صبح امروز نیز هواداران الحشدالشعبی در اعتراض به سخنان هوشیار زیباری در منطقه الکراده بغداد در مقابل دفتر حزب دموکرات کردستان تجمع کردند که طی آن بخشی از ساختمان نیز به آتش کشیده شد.

سخنان هوشیار زیباری بعنوان وزیر خارجه اسبق عراق، در گفت‌و‌گو با شبکه آمریکایی الحره، در یک هفته گذشته موجی از اعتراضات علیه وی را در عراق به راه انداخته است.

زیباری در این گفت و‌گو مدعی شده بود که حمله به پایگاه آمریکایی «الحریر» در اربیل به این دلیل صورت گرفت که گروه‌های مقاومت گمان می‌کنند منطقه کردستان به آمریکا نزدیک است. او همچنین خواستار بیرون کردن نیروهای الحشدالشعبی از منطقه سبز بغداد شده بود.

هوشیار زیباری امروز در مصاحبه‌ای مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود شد و گفت که سخنانش تحریف شده بودند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار