سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

انقلاب اسلامی به فعالیت‌های تشکیلاتی در جبهه مقاومت قوام بخشید

محمدحسین فرهنگی گفت: تشکیلاتی شدن شیعیان لبنان و موفقیت‌های حماس در خاک فلسطین و نقش‌آفرینی آن‌ها از بازتاب‌های به‌وقوع پیوستن انقلاب اسلامی کشورمان است.
کد خبر: ۴۲۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰ - 18October 2020

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، انقلاب اسلامی را بزرگترین تحول در تاریخ ایران دانست و اظهار داشت: تمام اقشار جامعه در پیروزی انقلاب کشورمان نقش داشتند و اگر همبستگی و اتحاد مردم نبود سرنگونی رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی میسر نمی‌شد.

وی بیداری اسلامی و قدرت رزمندگان اسلام در قالب نیرو‌های انصار‌الله یمن و حزب‌الله لبنان را برگرفته از انقلاب کشورمان عنوان کرد و افزود: انقلاب ما نه‌تنها وضعیت داخلی کشور را متحول کرد بلکه سیاست‌های غرب را به چالش کشید؛ چراکه با نابودی رژیم پهلوی، کشور‌های اسلامی از قبیل فلسطین که مورد ظلم واقع شده بودند، روحیه‌ای مضاعف گرفتند و دریافتند که می‌توانند با استقامت و مجاهدت در مقابل ظالمان به نتیجه دلخواهشان برسند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیروزی ما، شوق و اشتیاق عجیبی بین ملت‌های مختلفِ تحت ستم در منطقه، نهضت‌های آزادی‌بخش و تمام آزادی‌خواهان جهان به وجود آورد.

فرهنگی، پیروزی‌های جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در فلسطین و شکست گروه‌های تروریستی در منطقه به دست نیرو‌های ارتش عراق و سوریه را نشان از الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: تشکیلاتی شدن شیعیان لبنان و موفقیت‌های حماس در خاک فلسطین و نقش‌آفرینی آن‌ها از بازتاب‌های به‌وقوع پیوستن انقلاب اسلامی کشورمان است.

نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالفت و دشمنی غربی‌ها با ایران از بدو ظهور انقلاب آغاز شد، تصریح کرد: چرا در زمان طاغوت کشور با تهدید و تحریم آمریکایی‌ها مواجه نبود؟ چرا ایران مورد حمایت آمریکا بود؟ اقدامات آمریکایی‌ها در زمان طاغوت به نشانِ دوستی و منفعت‌رسانی به کشور ما نبود، سکوت و احساس رضایت مقامات آمریکایی از ایران ریشه در باج‌دهی محمدرضا پهلوی به آن‌ها بود.

فرهنگی ادامه داد: ایرانِ امروز مرکز تامین منافع بیگانگان نیست، اگر می‌بینیم که مورد هجمه دشمنان قرار گرفته‌ایم به این دلیل است که استقلال را برای کشورمان انتخاب کردیم. ما وابسته به هیچ کشور و قدرتی نیستیم و هرچه که امروز در تمام زمینه‌ها به دست آورده‌ایم حاصل دسترنج داخلی است.

این مقام مسوول، امنیت را بزرگترین نعمت از سوی خدا و مهم‌ترین دستاورد رزمندگان اسلام علیه دشمنان کشور برشمرد و گفت: در جنگ تحمیلی به سایر قدرت‌های جهان نشان دادیم که رویارویی با ایران برای هر کشوری که قصد تجاوز به خاک ما را دارد سنگین تمام خواهد شد. در واقع امنیتی که بعد از دوران دفاع مقدس بر کشور ما حاکم شد مرهون مجاهدت رزمندگان و نشان از ترس و عقب نشینی بدخواهان ایران است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسئولیت‌پذیری مسئولان در راستای خدمت‌رسانی به مردم عامل مهمی در جهت تداوم انقلاب کشورمان است، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی مردم را نمی‌توان انکار کرد، مسئولان اگر در حل و فصل دغدغه‌های ملت غفلت کنند قطعا دشمن از این فرصت مناسب نهایت استفاده را در جهت دلسرد کردن مردم به انقلاب خواهد کرد؛ لذا تداوم انقلاب اسلامی نیاز به دلسوزی، پشتکار و همت و غیرت مسئولان در برآورده ساختن نیاز‌های معقول مردم دارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار