استاندار گیلان:

جلب اعتماد عمومی، بزرگترین سرمایه ی اجتماعی پلیس است

ارسلان زارع با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به نقش بی بدیل پلیس در حفظ و ارتقاء امنیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: جلب اعتماد عمومی، بزرگترین سرمایه ی اجتماعی پلیس است که در بستر تعامل با مردم می تواند به حفظ و ارتقاء نظم و امنیت منجر شود.
کد خبر: ۴۲۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ - 18October 2020

جلب اعتماد عمومی، بزرگترین سرمایه ی اجتماعی پلیس است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «ارسلان زارع» استاندار گیلان امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی و مرزبانی گیلان در رشت با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به نقش بی بدیل پلیس در حفظ و ارتقاء امنیت اجتماعی اشاره و اظهار داشت: جلب اعتماد عمومی، بزرگترین سرمایه ی اجتماعی پلیس است که در بستر تعامل با مردم می تواند به حفظ و ارتقاء نظم و امنیت منجر شود.

استاندار گیلان ارتقاء شاخص های نیروی انتظامی گیلان در حوزه‎های کشف و ضبط مواد مخدر، سلاح و کاهش روند تصادفات و تلفات جاده ای را ناشی از تلاش شبانه روزی پلیس برای آسایش و امنیت عموم شهروندان دانست.

وی تصریح کرد: نقش آفرینی بهینه نیروهای پلیس در هفت ماه گذشته که بر محور همکاری با تلاشگران عرصه سلامت برای تحقق فاصله گذاری اجتماعی و کنترل بیماری کرونا متمرکز بود، جلوه زیبایی از همگرایی و نوع دوستی را در گیلان به نمایش گذاشته که شایسته  تقدیر است.

زارع رابطه ناگسستنی توسعه و پیشرفت با مقوله مهم امنیت اجتماعی را تشریح و تاکید کرد: شکوفایی، بالندگی و تعالی هر بخشی از ارکان جامعه از قبیل اقتصاد، تولید، سیاست و فرهنگ مبتنی بر امنیت عمومی است و بدون وجود امنیت نمی توان تسریع در روند توسعه ی همه جانبه را انتظار داشت.

سردار «عزیزالله ملکی» فرمانده انتظامی گیلان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد هفت ماه گذشته در برقراری نظم و امنیت اظهار داشت: بر اساس اولویت‌های نه‎گانه ی ابلاغی ناجا در سال 99، تاکنون بسیاری از شاخص های ارتقاء امنیت در استان اعم از مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اسلحه، پیشگیری از بروز جرایم اجتماعی، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و همچنین تقویت تعامل مردم با نیروی انتظامی در بستر تماس با پلیس 110، رو به بهبود بوده که این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در هفت ماه گذشته حدود 740 هزار تماس تلفنی مردم با مرکز پلیس 110 استان برقرار شده، تصریح کرد: از این تعداد، حدود 30 هزار تماس منجر به انجام عملیات‌های مرتبط با برقراری نظم و امنیت و مقابله با اخلال گران شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت افزایش 69 درصدی کشف مواد مخدر، 53 درصدی کشف سلاح و کاهش 48 درصدی جرایم تعدی به عنف نشان از تحقق برنامه های پلیس گیلان در راستای عینیت بخشی به اولویت‌های 9 گانه ناجاست.

در ادامه از 21 نفر از خانواده های معزز شهدای ناجا و فرماندهان و کارکنان نمونه نیروی انتظامی گیلان قدردانی شد.

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی و مرزبانی گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته ی نیروی انتظامی در شهرستان های مختلف گیلان نیز برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها