وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه الجزیره:

پاسخ فوری ایران به تهدیدات تل‌آویو از مبدأ خلیج فارس/ هرگز درخصوص موشک‌ با آمریکا گفت‌وگو نمی‌کنیم

امیر حاتمی با تأکید بر لزوم مقابله با شکل‌گیری مسابقه تسلیحاتی در منطقه، از آمادگی تهران برای امضای تفاهم‌نامه‌های امنیتی و نظامی با کشور‌های حوزه خلیج فارس سخن گفت.
کد خبر: ۴۲۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ - 19October 2020

امیر حاتمی: به تهدیدات تل‌آویو از مبدا خلیج فارس پاسخ می‌دهیم/ هیچ وقت در خصوص موشک‌ با آمریکا گفت‌وگو نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای در خصوص پایان تحریم تسلیحاتی، جنگ قره‌باغ کوهستانی و سازش برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی به گفت‌وگو نشست.

حاتمی به شبکه الجزیره گفت که ایران آماده امضای معاهدات نظامی و امنیتی با کشور‌های حوزه خلیج فارس در راستای حفظ ثبات و امنیت منطقه است. وی سازش کشور‌های امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را یک تهدید مستقیم برای امنیت منطقه و خلیج فارس دانست و افزود: «هر تهدیدی از جانب اسرائیل که از مبدأ خلیج فارس باشد، فورا با پاسخ روشن و مستقیم مواجه خواهد شد.»

وی در خصوص جنگ قره‌باغ کوهستانی نیز گفت که ایران هیچ زمانی مرز و خاک خود را برای انتقال سلاح‌های روسی به ارمنستان به کار نگرفته و این مسائل صرفا اتهام است.

امیر حاتمی افزود: «هشدار‌های رسمی و روشنی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص امنیت مناطق مرزی خود داده‌ایم و از ترکیه بعنوان یک کشور منطقه‌ای مهم و دوست، انتظار داریم که در حل دیپلماتیک بحران قره‌باغ کمک کند.»

وزیر دفاع ایران، سپس به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی اشاره کرد و گفت که تفاهمات نظامی با چین و روسیه برای مرحله پایان محدودیت‌های تسلیحاتی وجود دارد و پایان این محدودیت‌ها فرصتی برای واردات نیاز‌های نظامی و صادرات سلاح به کشور‌های دیگر است.

امیر حاتمی، در ادامه در خصوص بروز مسابقه تسلیحاتی در منطقه هشدار داد و گفت که چنین رخدادی می‌تواند منطقه را به بشکه باروت تبدیل کند.

وی همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ زمانی در خصوص موشک‌های خود با آمریکا گفت‌وگو نخواهد کرد و هیچ کسی حق چنین درخواستی را ندارد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها