فرمانده سپاه تهران بزرگ:

گشت‌های «رضویون» توسعه می‌یابد/ تاکنون به ۴۰۰ هزار نفر کمک‌های معیشتی ارائه شده است

سردار محمدرضا یزدی گفت: تبلور گشت‌های «رضویون» را امسال خواهیم دید به نحوی که با توسعه این گشت‌ها، با همکاری دادستانی و در کنار نیروی انتظامی با عوامل ناامنی برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۲۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰ - 21October 2020
گشت‌های «رضویون» توسعه می‌یابد/ تاکنون به ۴۰۰ هزار نفر کمک‌های معیشتی ارائه شده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره فعالیت‌های سپاه محمد رسول الله (ص) در روز‌های کرونایی اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس وظیفه، هر جا ضرورت و نیازی باشد در صحنه حضور می‌یابند و از کشور، دین، و مردمشان دفاع می‌کنند و این هم موضوعی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف آن را مشاهده کردیم.

وی افزود: بر این اساس در موضوع مقابله با کرونا نیز سپاه از اواخر سال گذشته فعالیت‌های خود را آغاز کرد؛ بدین ترتیب از اول اسفند ۱۳۹۸ سپاه تهران بزرگ با آگاهی از شیوع کرونا، قرارگاه پدافتد زیستی خود را راه‌اندازی کرد و این در حالی است که بنده جانشین فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا استان تهران هم هستم.

سردار یزدی ادامه داد: با شروع فعالیت‌های قراگاه پدافند زیستی سپاه تهران بزرگ در کنار تولید و توزیع ملزومات بهداشتی مانند ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی‌کننده، ۱۵۰۰ تخت نقاهتگاهی هم برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران کرونایی، ایجاد کردیم؛ از سوی دیگر در بیمارستان‌های درگیر بیماری کرونا، بسیجیان ما به‌صورت جهادی به کمک کادر درمانی رفتند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه ویروس کرونا تعدادی از مشاغل را تحت تأثیر قرار داده بود و به‌واسطه آن، برخی بیکار شده بودند، کمک‌هایی را به این افراد ارائه کردیم به نحوی که تاکنون به ۴۰۰ هزار نفر کمک‌های معیشتی ارائه شده است؛ البته برخی از این افراد کسانی هستند که قبل از شیوع کرونا کار خود را از دست داده بودند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تصریح کرد: در اقدامی دیگر در جهت کمک به خانوار‌هایی که به‌واسطه کرونا منبع درآمد خود را از دست داده بودند، تولیدات خانگی آن‌ها را خریداری و در شبکه توزیع، پخش می‌کردیم؛ در این رابطه هم تاکنون ۱۰ هزار خانوار را تحت پوشش قرار دادیم.

وی در ادامه عنوان کرد: سپاه تهران بزرگ برای معتادان متجاهر نیز اردوگاهی را ایجاد کرده که در آن علاوه بر ترک اعتیاد، حرفه‌آموزی، توانمندی‌سازی و جامعه‌پذیری را هم دنبال می‌کند؛ نکته مهم اینجا است که هیچ‌کدام از معتادان حاضر در این اردوگاه تاکنون به کرونا مبتلا نشده‌اند و دلیل آن هم رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی در اردوگاه است.

سردار یزدی همچنین به همکاری سپاه تهران بزرگ با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: برای این منظور از سال ۱۳۹۷ گشت‌های «رضویون» را راه اندازی کردیم که تبلور آن را امسال خواهیم دید به نحوی که با توسعه این گشت‌ها و با همکاری دادستانی و در کنار نیروی انتظامی با کسانی که امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کنند، برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار