گذری بر زندگی‌نامه شهید «محسن فیضی‌پور»

شهید «محسن فیضی‌پور» پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمده و با آغاز دفاع مقدس به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و نهایتا در 12 خردادماه 1365 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۲۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ - 21October 2020

عباس جهانتاب/ به گزارش گروه استانهای دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، شهید «محسن فیضی‌پور» در تاریخ 23 بهمن‌ماه 1342 در شهرستان مراغه متولد شد. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمده و با آغاز دفاع مقدس به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و نهایتا در 12 خردادماه 1365 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «محسن فیضی‌پور» در تاریخ 23 بهمن‌ماه 1342 در شهرستان مراغه و در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. با ورود به هفت سالگی راهی مدرسه شد و تحصیلات خود را دبستان تدین آغاز کرد.

با اتمام دوران ابتدایی، وارد مدرسه پارسا شد. وی از همان سال‌های بلوغ و خودشناسی همیشه و در همه حال حکم دست راست مادرش را داشت، به حدی که نبودش را نمی‌توانست تحمل نماید.

وی در سال 1361 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و در سال 63 ازدواج کرده و تشکیل خانواده داد. از همان بدو استخدام، فعالیت‌های چشمگیری در راستای خدمت به ارتش از خود نشان داد و پس از چندین ماموریت متناوب در تاریخ 12 خردادماه 1365 در منطقه عملیاتی بانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید والامقام قبل از شهادت با رشادتی که داشت توانست جان حدوداً 20 نفر از همرزمانش را نجات دهد و 5 ماه بعد از شهادتش، فرزندش در تاریخ 30 آبان‌ماه 1365 متولد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار