«هشت سال جنگ، یک قرن روایت» در شماره جدید شیرازه

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در شمارۀ جدید نشریۀ «شیرازۀ کتاب» با عنوان «هشت سال جنگ، یک قرن روایت» به مطالبۀ رهبر انقلاب مبنی بر «صدبرابری شدن آثار دفاع مقدس» که در مهرماه 97 مطرح شده بود پرداخته است.
کد خبر: ۴۲۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ - 21October 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مجمع ناشران انقلاب اسلامی در شمارۀ جدید نشریۀ «شیرازۀ کتاب» با عنوان «هشت سال جنگ، یک قرن روایت» به مطالبۀ رهبر انقلاب مبنی بر «صدبرابری شدن آثار دفاع مقدس» که در مهرماه 97 مطرح شده بود پرداخته است.

مجلۀ شیرازۀ کتاب در بخش «خانوادۀ نشر» به معرفی انتشارات حماسۀ یاران پرداخته و علاوه بر انتشار مهم‌ترین اخبار و رویدادهای حوزۀ کتاب طی دو ماه گذشته، گزارشی از پویش «سفیر حسین» که با همکاری کتابشهر ایران، انجمن کتاب‌فروشان جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی و مرکز رسانه‌ای شیرازه برگزار شد، منتشر کرده است.

پروندۀ ویژه این شماره از مجله به مطالبۀ «صدبرابری شدن آثار دفاع مقدس» پرداخته است. در این بخش، ابتدا نگاهی گذرا به آثار مورد توجه رهبر انقلاب در حوزۀ دفاع مقدس شده و در ادامه، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی نمایندۀ ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، محمدحسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، علی ناظری رئیس هیئت‌مدیرۀ مجمع ناشران دفاع مقدس، گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر حوزۀ دفاع مقدس، مازیار حاتمی مدیر انتشارات 27 بعثت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی نورایی مدیر انتشارات دارالحضاره لبنان و مجید جعفری‌اقدم مدیر آژانس ادبی پل به گفت‌وگو نشسته است.

علاوه بر این، مقالاتی از مجدالدین معلمی معاون هنری حوزۀ هنری انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس شیرازی فعال حوزۀ ادبیات پایداری، علیرضا کمیلی دبیر انجمن امت واحده، فرزانه قلعه‌قوند معاون پژوهشی مؤسسۀ پیام آزادگان و فاطمه ترکاشوند فعال و خبرنگار فرهنگی نیز به رشتۀ تحریر درآمده و راهکارهای تحقق این مطالبۀ مهم رهبر انقلاب بررسی شده است.

«هشت سال جنگ، یک قرن روایت» در شماره جدید شیرازه

در بخش «طعم کتاب» علاوه بر سری ششم «نکته‌هایی برای نوشتن» که فاطمه سلیمانی ازندریانی آن را نگاشته است، نگاهی هم به کتاب‌های «اتاقی که در آن اتفاق افتاد»، «ماجرای عجیب یک جشن تولد»، «ایهام» و «ابوباران» شده است. در پایان این بخش نیز بستۀ پیشنهادی سامانۀ کارشناسی مجمع ناشران انقلاب اسلامی در خصوص دفاع مقدس به مخاطبان ارائه شده است.

نویسندگان «کافه شیرازه» در این شماره، یادداشت‌های خود را به دفاع مقدس و راه‌های افزایش تولیدات این حوزه اختصاص داده‌اند. در این شماره، «کافه شیرازه» میزبان یادداشت‌هایی از حسین کاجی، محمدعلی مرادیان، مهدی محمدخانی، جواد شادانلو، مهدی بوشهریان، محمدمهدی شیخ‌صراف، مصطفی وثوق‌کیا، عاطفه جعفری، میثم رشیدی مهرآبادی، شهلا پناهی، حسین زحمتکش و فاطمه سادات محمودیان بوده است.
در بخش پایانی مجلۀ «شیرازۀ کتاب»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا زائری و وحید یامین‌پور به معرفی سه کتاب خوب در حوزۀ دفاع مقدس پرداخته‌اند و آن‌ها را به مخاطبان پیشنهاد داده‌اند. گفتنی است مجلۀ شیرازۀ کتاب به سردبیری مهدی سلیمانی تولید و منتشر می‌شود.

برای تهیۀ نسخۀ فیزیکی نشریۀ شیرازۀ کتاب می‌توانید از طریق شمارۀ 09396067731 و یا نرم‌افزار کتابیکا (بخش کتاب روبیکا) و برای تهیۀ نسخۀ الکترونیک از طریق نرم‌افزار طاقچه اقدام کنید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها