برگزاری کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در مشهد+ تصاویر

کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی دفاع مقدس به منظور کادرسازی جهت تسریع در روند احصاء تاریخ شفاهی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ - 22October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در راستای کادرسازی جهت احصاء تاریخ شفاهی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور جمعی از علاقه‌مندان به فعالیت در این عرصه، در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

ابوالفضل حسن‌آبادی از اساتید مجرب حوزه تاریخ شفاهی، طی 5 جلسه طرح درس‌هایی همچون تدوین تاریخ شفاهی، نحوه مصاحبه‌گیری، مفاهیم بنیادی تاریخ شفاهی و آسیب‌شناسی تاریخ شفاهی را ارائه می‌کند.

جعفر بهرامی مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه این کارگاره آموزشی که در مرکز مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، اظهار داشت: با گذشت 40 سال از حماسه دفاع مقدس، احصاء تاریخ شفاهی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس باید به عنوان یک ضرورت دنبال شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در دیدار اخیرشان با پیشکسوتان دفاع مقدس به آن اشاره فرمودند تحریف و فراموشی دفاع مقدس است؛ بر همین اساس روایت مستند و دقیق فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس مانع تحریف و یا به فراموشی سپردن این حماسه ماندگار خواهد شد.

این مسئول در پایان تلاش و مجاهدت شرکت کنندگان در این کارگاه را در احصاء تاریخ شفاهی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان خواستار شد.

قرار است تعدادی از شرکت‌کنندگان در این کارگاه که از بانوان هستند نسبت به احصاء تاریخ شفاهی زنان در دفاع مقدس استان اقدام کنند. جمعی دیگری نیز که از در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان ایفای نقش می‌کنند از مطالب این کارگاه آموزشی جهت ارتقا سطح کیفی تلاش‌های خود بهره خواهند برد.

این کارگاه توسط مدیریت اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار