همایش "تعالی قلم" صبح امروز برگزار شد

ایجاد گفتمان دینی در متون فنی و تخصصی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)

-همایش "تعالی قلم" با هدف ایجاد گفتمان دینی در متون تخصصی و فنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) صبح امروز در نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲ - 02March 2015

ایجاد گفتمان دینی در متون فنی و تخصصی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، همایش تعالی قلم صبح امروز با حضور نویسندگان و پژوهشگران قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با هدف ایجاد گفتمان دینی در متون علمی و تخصصی در نمایندگی ولی فقیه سپاه پاسدارن برگزار شد.

حجت الاسلام  و المسلمین کوهستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در این مراسم با بیان اینکه تلفیق دانشهای طبیعی و الهی باعث بوجود آمدن برکتهایی خواهد شد، گفت: در دوران جنگ رزمندگان ما هر گاه در توان نظامی کم میآوردند متوسل به ائمه اطهار(ع) میشدند و زیارت عاشورا میخواندند. امروز نیز ساخت موشکها با الطاف الهی حاصل شده است.

وی افزود: دشمنان تلاش کردند تا دو دانش الهی و طبیعی را از هم تفکیک کنند اما به برکت انقلاب اسلامی و با هدایت رهبران دینی تلاش شد تا مسلمانان به خصوص در ایران علوم طبیعی و ابزار را در دست بگیرند.

حجت الاسلام کوهستانی در ادامه از تالیف و ترجمه حدود 200 کتاب فنی و تخصصی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) خبر داد و گفت: این کتابها به همت مهندسین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نگاشته شده است. همچنین 700 مقاله علمی در گرایشهای مختلف توسط 220 نویسنده ارائه شده است. این ظرفیت برای یک مملکت افتخاراست.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه تاکنون 19 نمایشگاه توسط این قرارگاه در دانشگاهها برپا شده است، خاطرنشان کرد: اکنون برخی از این کتابها منبع درسی و مرجع هستند و درخواست تجدید چاپ شده است. نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه با هدف قراردادن سخن مقام معظم رهبری مبنی بر مرجعیت علمی ایران طی 50 سال آینده در دنیا میتواند کتابهای فنی و تخصصی قرارگاه را برگرفته از دین و با ادبیات دینی منتشر کند.

وی تصریح کرد: ما از بزرگان دینی دعوت کردهایم تا در این راه به ما کمک کنند. اکنون در دنیا فناوریهای نظامی ما با ادبیات دینی شناخته میشود. همچون موشکهای سجیل و قدر.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها