ذوق‌زدگی نتانیاهو از عادی‌سازی روابط با سودان/ پیش‌بینی ترامپ درباره عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از عادی‌سازی روابط با سودان استقبال و آن را «پیشرفت تاریخی چشمگیر در روند صلح» توصیف کرد.
کد خبر: ۴۲۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ - 24October 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از عادی‌سازی روابط با سودان استقبال و آن را «پیشرفت تاریخی چشمگیر در روند صلح» توصیف کرد.

نتانیاهو همچنین تأکید کرد که هیئت‌های هر دو طرف به‌زودی درباره همکاری در بسیاری از زمینه‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

وی عادی‌سازی روابط با سودان را یک تغییر بزرگ نامید و افزود: یک کشور عربی دیگر به حلقه صلح پیوست. امروز خارطوم به صلح با اسرائیل و به رسمیت شناختن آن «بله» گفت که این اقدام، آغاز دوره‌ای جدید محسوب می‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: آسمان سودان اکنون به روی اسرائیل باز شده است. این امکان پرواز‌های مستقیم و کوتاهتر بین اسرائیل، آفریقا و آمریکای جنوبی را فراهم می‌کند و امیدوارم دایره صلح بیشتر گسترش یابد.

از طرفی رسانه‌های صهیونیستی به نقل از نتانیاهو گزارش دادند که دیدار‌های آتی میان هیئت‌های دو طرف برای بررسی همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، تجارت و بسیاری از زمینه‌ها برگزار خواهد شد.

در بیانیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به موضوع فروش F-۳۵‌های ایالات متحده به امارات پرداخته و توضیح داده شده است که تفاهمات جدید بخشی از توافق صلح با امارات نیست و بحث در مورد آن حدود یک ماه پیش با سفر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن آغاز شده بود.

نتانیاهو پیشتر و پس از افشاگری روزنامه «یدیعوت آحارونوت» درباره این موضوع تأکید کرده بود که «توافق نامه صلح بین اسرائیل و امارات شامل هیچ گونه تأیید اسرائیل برای معامله تسلیحاتی نیست».

همچنین کاخ سفید دوم آبان ماه سال جاری از عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و سودان خبر داد.

بر همین اساس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش‌بینی کرد در هفته‌ها و ماه‌های آینده بسیاری از کشور‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به امارات بپیوندند و تأکید کرد که «عربستان به‌زودی به صف عادی‌سازی روابط با اسرائیل ملحق خواهد شد».

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار