جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

بخشی از تدابیر امام خامنه‌ای در حوزه پدافند غیرعامل به سند تبدیل شده است

سردار ساسانی گفت: در راستای عملیاتی شدن تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه «پدافند غیرعامل»، سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخشی از حوزه‌ها، راهبرد‌های عملیاتی را تدوین و به اسناد تبدیل کرده است.
کد خبر: ۴۲۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴ - 25October 2020

بخشی از تدابیر امام خامنه‌ای در حوزه پدافند غیرعامل به سند تبدیل شده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محسن ساسانی» جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگویی درباره شعار محوری نکوداشت پدافند غیرعامل ۱۳۹۹ و نسبت آن با کارکرد‌های پدافند غیرعامل اظهار داشت: ما توانسته‌ایم مفاهیم و درک مشترکی را در سطح جامعه، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ایجاد و به ادبیات مشترکی دست پیدا کنیم. این مفهوم کلی به ما کمک می‌کند تا در عرصه‌های مختلف عمیق‌تر شویم و این هم مأموریتی است که به‌صورت مستمر ادامه دارد.

وی افزود: اهمیت این موضوع از آن جهت است که مدیریت دستگاه‌های اجرایی ما در جریانات مربوط به تغییرات سیاسی در رویکرد دولت‌ها دستخوش تغییر می‌شود؛ یعنی هر دولتی که تغییر می‌کند، بخش عمده‌ای از مسئولان نیز تغییر می‌کنند و این کار ما را سخت می‌کند؛ از همین رو حتماً باید دوره آشنایی، انتقال مفهوم و ایجاد ادبیات مشترک با همه مسئولان داشته باشیم.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره دلایل تاب‌آوری مردم در برابر تحریم‌های مضاعف دشمنان هم عنوان کرد: اولین عنصر این تاب‌آوری رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری است؛ یعنی مردم الگویی در زمینه استقامت و مقابله با مشکلات در کشور دارند که رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ مردم خودشان را ارزیابی می‌کنند و می‌بینند نکاتی که رهبری نظام با توجه به تجربیاتشان بیان فرموده‌اند، یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد.

سردار ساسانی بینش سیاسی مردم و دشمن‌شناسی را دومین عامل تاب‌آوری دانست و اضافه کرد: مردم ما به‌شدت در این زمینه قوی هستند و عملکرد دشمن را تحلیل کرده و مد نظر قرار می‌دهند؛ ظرفیت‌های دینی، اعتقادی و الگو‌های عملی نیز رکن دیگر این تاب‌آوری است.

وی در ادامه درباره برنامه‌های این سازمان برای عملیاتی کردن تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه پدافند غیرعامل تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور در این راستا تلاش کرده تا اسناد راهبردی و راهنما را در حوزه‌های مختلف تدوین و تنظیم کند و به تصویب مراجع ذی‌ربط برساند که در این رابطه در بخشی از حوزه‌ها، راهبرد‌های عملیاتی را تدوین و به اسناد تبدیل کرده است.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: همچنین در برخی دیگر این اسناد به‌صورت مشارکتی با دستگاه‌های مختلف تنظیم و به برنامه تبدیل شده‌اند و در بخش دیگری، راهبرد‌ها به‌صورت سلسله‌مراتبی در حال تنظیم، تصویب و تبدیل به برنامه است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار