رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد؛

حمایت شورای اسلامی شهر مشهد از تکمیل پروژه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی

احسان اصولی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد به احداث مرکز فرهنگی و ‌موزه دفاع مقدس باور دارد و تحقق آن را جزو ضرورت‌ها می‌داند.
کد خبر: ۴۲۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ - 24October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد به ریاست «احسان اصولی» و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و اعضای این کمیسیون در تالار شهر مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس یادآور حماسه‌آفرینی‌های آحاد مردم ایران اسلامی در خلق حماسه دفاع مقدس هستند؛ بر همین اساس باید این مراکز احداث شود تا فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های بعد منتقل شود.

وی افزود: موزه‌های دفاع مقدس نمایشگاه سرافرازی و موفقیت‌های کسب شده در سال‌های ایثار و شهادت است. احداث مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس جزو شئون اجتماعی و فرهنگی هر استان به شمار می‌رود که باید با استفاده از ظرفیت‌های محلی در روند احداث آن تسریع شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از روند عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ارائه کرد و گفت: احداث ساختمان اصلی موزه با 6 هزار و 300 متر مربع زیربنا 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر عملیات عمرانی در این بخش متوقف شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با 2 هزار و 900 متر مربع زیربنا به عنوان فاز یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری رسید. احداث ساختمان مقاومت اسلامی، با 3 هزار و 100 متر مربع 75 درصد پیشرفت داشته است. این ساختمان به پشتوانه زوار خارجی که در مشهد حضور پیدا می‌کنند بیانگر دستاوردهای جبهه مقاومت است و استان خراسان رضوی تنها استانی‌ به شمار می‌رود که دارای موزه مقاومت اسلامی است. بر اساس تعهد پیمانکار این ساختمان در دهه فجر سال‌‌جاری افتتاح خواهد شد.

حمایت شورای اسلامی شهر مشهد از تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی

یوسفعلی‌زاده افزود: ساختمان موتورخانه، سومین ساختمان مرکز فرهنگی دفاع مقدس با زیربنای 758 متر مربع، 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همزمان با افتتاح ساختمان مقاومت اسلامی در بهمن‌ سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: ساختمان اداری مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای احداث نمازخانه این مرکز با گنجایش 500 نفر تاکنون اقدام عملیاتی صورت نگرفته است.

این مسئول بیان داشت: طی دو سال اخیر با کارسازی و همراهی مناسبی که از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد صورت گرفته در قالب منابع بند «و» بودجه کشوری، احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان از رکود خارج شد و گام‌های مؤثری در راستای عملیات عمرانی احداث این مرکز برداشته شد که مجموع این اقدامات قابل تقدیر است.

وی خاطر نشان کرد: برای احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تاکنون 47 میلیارد تومان تأمین اعتبار شده که این اعتبار، تا خرداد سال 1400 اجرایی شده و صرف پروژه خواهد شد. برابر محاسباتی که طی چهار ماه گذشته انجام گرفته، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه 93 میلیارد تومان است که با احتساب 30 درصد تورم این مبلغ به 121 میلیارد تومان افزایش یافته است.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از طریق روش‌های قانونی با استفاده از ظرفیت بند «و» از پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان پشتیبانی کنند.

حمایت شورای اسلامی شهر مشهد از تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی

وی موافقت اعضا با اعتبار مورد نیاز، ارائه راهکار مؤثر برای تأمین اعتبار و تأمین اعتبار تأیید شده در قالب برنامه‌های سالانه شورا در بازه چهار یا پنج ساله را خواستار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصمیم به موقع کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد را در تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را ضروری دانست.

تکمیل پروزه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یک ضرورت است

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این نشست ابراز داشت: دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد به احداث مرکز فرهنگی و ‌موزه دفاع مقدس باور دارد و تحقق آن را جزو ضرورت‌ها می‌داند که براساس همین دغدغه‌مندی، 40 میلیارد تومان اعتبار از محل بند «و» تبصره 5 بودجه کشور به این مهم اختصاص داده شده است.

وی گفت: شهرداری مشهد مکلف است ظرف یک ماه آینده براساس روش‌های از قبل پیش‌بینی شده همچون بهره‌گیری از بند «و» تبصره 5، راهکار قانونی جهت تأمین اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را ارائه کند تا براساس اعتبار تأمین ‌شده عملیات عمرانی ادامه پیدا کند.

حمایت شورای اسلامی شهر مشهد از تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در پایان گفت: بدون شک با درایتی که در گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم و تدبیر مناسب، مابقی منابع مالی نیز مشخص می‌شود تا دغدغه‌ای برای سال‌های بعد وجود نداشته باشد.

در این نشست «شهناز رمارم» عضو  کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در سخنانی پشتیبانی این کمیسیون را از تکمیل پروژه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار