مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد خبر داد؛

نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های «پرواز سبز» رونمایی شد

«اعظم حجت» مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد گفت: نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های «پرواز سبز» با هدف معرفی منش و مشی شهدای ناجا که به زندگی پر تلاش و سراسر اخلاص شهید مدافع وطن سروان «رمضان فتوحی بنستانی» می‌پردازد در محل فرماندهی ناجا به مناسبت هفته نیروی انتظامی رونمایی شد.
کد خبر: ۴۲۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ - 25October 2020

«اعظم حجت» مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: عرصه راه حق در طول تاریخ همواره مسیر شکوفایی و رشد انسانهای وارسته‌ای بوده که در نبرد میان حق و باطل جان عزیز را بر کف دست گذاشته و خود را فدای آرمان‌ها و ارزش‌های الهی کرده‌اند.

وی با اشاره به رشادت‌های ناجا افزود: سرزمین کهن ایران نیز با تاریخ پر فراز و نشیب خود بارها نمونه‌های بارزی از فداکاری‌های مردمان خویش را به نمایش در آورده که از جمله آن‌ها باید به رشادت‌های ناجا و تلاش و از جان گذشتگی آنها در عرصه‌های امنیت کشور اشاره کرد.

حجت افزود: اگر چه زمانی که جنگ تحمیلی با خسارت‌های مادی و معنوی خود به اتمام رسید شادی بزرگی را نصیب تمامی ایرانیان کرد؛ اما این حسرت بر دل بسیاری از عاشقان شهادت و شیفتگان راه حق باقی ماند که نتوانستند خود را به یاران سفر کرده‌شان برسانند.  با این حال گذر زمان در دهه‌های اخیر نشان داد که باب شهادت بسته نشده و هنوز هم می‌توان در زمره ره‌یافتگان به آستان قدس الهی قرار گرفت و شهد شیرین شهادت را نوشید.

مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان یکی از ارکان اصلی حفظ و حراست از میهن اسلامی در طی سال‌های اخیر شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده که هر قطره خون آنها سدی در برابر دشمنان جان و مال و ناموس ایرانیان شده است.

حجت عنوان کرد: وظیفه ما به عنوان عضو کوچکی از این خانواده بزرگ زنده نگه داشتن نام و یاد غیور مردانی است که با دلاوری‌های خود امنیت و آرامش را به ما بخشیده‌اند.

وی با اشاره به رونمایی کتاب «پرواز سبز» ادامه داد: نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های «پرواز سبز» با هدف معرفی منش و مشی شهدای ناجا که به زندگی پر تلاش و سراسر اخلاص شهید مدافع وطن سروان «رمضان فتوحی بنستانی» می‌پردازد در محل فرماندهی ناجا به مناسبت هفته نیروی انتظامی رونمایی شد.

اعظم حجت خاطرنشان کرد: کتاب پرواز سبز در مورد شهید مدافع وطن فتوحی بنستانی است که در درگیری با اشرار مسلح در کویر به شهادت رسید. کتاب پرواز سبز به قلم «رویا نظری» و با کوشش «محسن فتوحی» فرزند شهید گردآوری شده است.

وی افزود: این کتاب توسط انتشارات «خط شکنان» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به زیور طبع آراسته شده است.

مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد در پایان گفت: امید که ما نیز بتوانیم با الگو قرار دادن این بزرگ مردانی بی باک خود را به قافله سرسپردگان طریق عشق برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها