دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«اسلام‌هراسی» در پاریس با کلیدواژه «آزادی‌بیان»!/ مقصر اصلی به‌وجود آمدن فضای نژادپرستانه در فرانسه چه کسی است؟

وقوع حادثه‌ای در شمال غربی پاریس کافی بود تا پروژه اسلام‌هراسی با کلیدواژه آزادی‌بیان در فرانسه دوباره کلید بخورد و مقصر اصلی به‌وجود آمدن این فضای نژادپرستانه در این کشور در افکار عمومی معرفی شود.
کد خبر: ۴۲۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۰ - 27October 2020

«اسلام‌هراسی» در فرانسه با کلیدواژه «آزادی‌بیان»!/ مقصر اصلی به‌وجود آمدن فضای نژادپرستانه در فرانسه چه کسی است؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رسانه‌های فرانسوی شامگاه جمعه ۲۵ مهر ادعا کردند که یک فرد با سلاح سرد با حمله به شخصی در شهر کوچکی در شمال غربی پاریس، وی را به قتل رسانده و متعاقباً خود نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.

پس از انعکاس این خبر، خبرگزاری رویترز مدعی شد که فرد مهاجمی در پاریس یک معلم تاریخ را که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) در کلاس درس به نمایش گذشته بود، با چاقو کشت؛ براساس این گزارش، ضارب با چاقو به معلم تاریخ دوره راهنمایی در حومه پاریس حمله کرده و گلوی او را برید و خود نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

وقوع این حادثه کافی بود تا پروژه جدید اسلام‌هراسی با کلیدواژه آزادی‌بیان در کشور فرانسه کلید بخورد؛ «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه خیلی سریع این اقدام را یک حادثه «تروریستی» خواند و گفت که یکی از هموطنان ما امروز (جمعه) ناجوانمردانه کشته شد، زیرا او در حال آموزش و تعلیم آزادی‌بیان و اندیشه و عقاید بود.

اظهارات ماکرون درخصوص آزادی‌بیان در حالی هر چند وقت یکبار مطرح می‌شود که در قبال «منتقدین افسانه هولوکاست» و «منتشرکنندگان کاریکاتور‌های موهن از پیامبر اسلام (ص)» همیشه رفتار دوگانه‌ای داشته و در گزارشی با عنوان «رفتار دوگانه مدعیان آزادی‌بیان/ تلاش صهیونیست‌ها برای انحراف ذهن مسلمانان ادامه دارد» به‌صورت مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم.

صحبت‌های ماکرون کافی بود تا هجمه‌ها علیه اسلام بیش از پیش شود؛ «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه یک روز پس از اظهارات رئیس جمهورشان، از حمله نیرو‌های پلیس به ده‌ها خانه که ادعا شده متعلق به «شبه‌نظامیان اسلام‌گرا» در این کشور است، خبر داد؛ وزیر کشور فرانسه قبل از این اظهارات با ادعای تلاش برای مبارزه با آنچه افراط‌گرایی مذهبی، از بستن دستکم ۷۳ مسجد و مدرسه خصوصی اسلامی در سراسر فرانسه از ماه ژانویه به این سو خبر داده بود.

پس از این اقدامات فرانسوی‌ها، جامعه مسلمانان ساکت ننشستند و اعتراضات نسبت به این اقدامات آغاز شد؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای، توهین به ادیان و شخصیت‌های مقدس از جمله پیامبر اسلام را محکوم کرد و درباره پیامد‌های اسلام‌ستیزی در اروپا هشدار داد.

حزب‌الله لبنان نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمامی ادعا‌های بی مورد در خصوص آزادی رأی و عقیده نمی‌تواند تعرض به مقام رسول‌الله را توجیه کند.»

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص) در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آن‌ها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در انتقاد از انتشار کاریکاتور‌های اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در فرانسه و حمایت «امانوئل ماکرون» از اقدامات ضد اسلامی و نحوه برخوردش با مسلمانان، گفت وی از نظر ذهنی مشکل دارد.

پس از بالا گرفتن اظهارات اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه، محافل اسلامی خشم خود را از این مسأله ابراز داشتند و از سوی دیگر انصارالله یمن، کویت و اردن، انتشار کاریکاتور‌های اهانت‌آمیز علیه پیامبر را محکوم کردند.

در پی افزایش احساسات ضد فرانسوی در میان کشور‌های اسلامی، رئیس جمهورفرانسه در پیامی در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی گفت که هیچ چیزی هرگز سبب عقب‌نشینی فرانسه نخواهد شد.

هرچند در ایم میان عربستان از حملات ماکرون علیه مسلمانان و مراکز اسلامی در فرانسه حمایت می‌کند؛ این در حالی است که انتشار تصاویر موهن درباره پیامبر اکرم (ص) در رسانه‌های فرانسوی و حمایت مستقیم ماکرون از این روند باعث به وجود آمدن موجی از واکنش‌های منفی در جهان اسلام شده است. به همین مناسبت یک کمپین برای تحریم کالاهای فرانسوی نیز به راه افتاده که قابل توجه بوده است.

اما تمام ماجرا به اینجا ختم نشد و فراخوان‌هایی برای تحریم کالا‌های ساخت فرانسه اعلام شد؛ به‌دنبال درخواست‌ها و فراخوان‌ها برای تحریم کالای ساخت فرانسه در اعتراض به اهانت مقامات این کشور به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، وزارت خارجه فرانسه خواستار توقف سریع فراخوان‌های تحریم شد.

در پایان باید گفت که امانوئل ماکرون نقش اول و مقصر اصلی بوجود آمدن این فضای نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه در فرانسه است و به همین زودی مجبور به تغییر موضع خود در ایجاد محدودیت برای مسلمانان است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها