رضایی در جمع خبرنگاران:

برنده انتخابات آمریکا باید از ملت ایران بابت تحریم‌های ظالمانه عذرخواهی کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها مانع پیشرفت ملت ایران بوده‌اند، گفت: در انتخابات آمریکا هرکسی رأی بیاورد، اول باید از ملت ایران بابت تحریم‌های ظالمانه علیه کشور عذرخواهی کند و پس از برداشتن این تحریم‌ها، خسارات ما را نیز جبران کند.
کد خبر: ۴۲۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ - 27October 2020

«بایدن» یا «ترامپ»؛ باید ابتدا از ملت ایران بابت تحریم‌های ظالمانه عذرخواهی کندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» که امروز (سه‌شنبه) در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت انتخابات آمریکا اظهار داشت: در انتخابات آمریکا اگر جو بایدن رای بیاورد اوضاع این کشور بهم می‌ریزد و حتی اگر ترامپ رای بیاورد که احتمالش کمتر است، بحران‌های جدی در آمریکا شکل می‌گیرد.

وی تاکید کرد: هرکسی رای بیاورد، اول باید از ملت ایران بابت تحریم‌های ظالمانه علیه کشور عذرخواهی کند و پس از برداشتن این تحریم‌ها، خسارات ما را نیز جبران کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در بعد دفاعی و امنیتی ما فقط تماشاگر خروج سربازان آمریکایی در منطقه نبودیم و خودمان را در این زمینه تقویت کردیم؛ در بعد اقتصادی هم نباید نظاره‌گر افول آمریکایی‌ها باشیم و باید خودمان را در ابعاد اقتصادی و علمی تقویت کنیم تا بتوانیم نقشمان را در درون کشور و همچنین منطقه ایفا کنیم.

رضایی با بیان اینکه مهمترین مسئله در فروپاشی آمریکا نبود نظریات بنیادین در تمدن غرب است، گفت: ما معتقدیم اگر عدالت در کنار آزادی و هر دو در چارچوب انسانیت شکل نگیرد، هیچ تمدنی پایدار نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در ادامه اعتقاد غربی‌ها که نباید جهان اسلام پیشرفت کند، مانع پیشرفت ملت ایران بوده‌اند، یادآور شد: آمریکا پس از انقلاب اسلامی بصورت علنی به ایران اسلامی فشار آورد؛ تا به امروز آمریکایی‌ها بصورت دائمی جلوی پیشرفت ملت ما را گرفتند و این عمق کینه آن‌ها از ملت ما را نشان می‌دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ترامپ به این نتیجه رسیده اگر آخرین تلاش‌هایش را نکند، منطقه غرب آسیا بدست ایران می‌افتد، تاکید کرد: دوره اوباما، جنبش وال استریت شکل گرفت و نشان داد هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان نظریتشان برای کنترل بحران آمریکا کفایت نمی‌کند حتی افرادی مثل سندرز که سعی کردند نوآوری داشته باشند، موفق نشدند.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: ما از نظر تسهیلات نظامی کیفیت خوبی داریم و حتی بسیاری از کشور‌ها تقاضا کردند فناوری موشکی را از ما بخرند؛ ما می‌توانیم میلیارد‌ها دلار از فروش تسهیلات نظامی بدست بیاوریم.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار