خشمگین از رابطه تهران ـ کاراکاس؛

آمریکا: صادرات موشک از ایران به ونزوئلا را تحمل نمی‌کنیم

دولت واشنگتن مدعی است که اجازه نمی‌دهد ایران با صادرات احتمالی موشک‌های خود به ونزوئلا، منافع آمریکا را به مخاطره بیندازد.
کد خبر: ۴۲۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ - 27October 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که از مناسبات تهران-کاراکاس به خشم آمده، در مصاحبه با فاکس‌نیوز مدعی شد که واشنگتن صادرات احتمالی موشک از ایران به ونزوئلا را برنمی‌تابد.

وی در ادامه ادعای خود افزود: هرچه که لازم باشد برای ممانعت از چنین اقدامی انجام می‌دهیم و اگر هم این موشک‌های دوربرد به ونزوئلا برسد؛ آن‌ها را منهدم می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، چندی پیش دولت کلمبیا مدعی شد که ونزوئلا در حال بررسی گزینه خرید موشک از ایران است.

در همین خصوص نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا هم در پاسخ به این ادعا، گفت: این ایده (خرید موشک از ایران) به ذهن خودم نرسیده بود.

وی سپس در نشستی که در حال پخش از رسانه ملی بود، با لحنی شوخ، خطاب به وزیر دفاع ونزوئلا افزود: پادرینو، ببین چه ایده خوبی است! بیا صحبتی با ایرانی‌ها داشته باشیم تا ببینیم چه موشک‌های کوتاه‌برد، میان‌برد و دوربردی دارند، به‌خصوص که روابط خیلی خوبی بین ما هست.

ادعا‌های آبرامز در حالی مطرح شد که چند روز پیش، مادورو از ایجاد شورایی نظامی با هدف تلاش برای استقلال هرچه بیشتر سیستم تسلیحاتی این کشور خبر داد.

مادورو همچنین گفت که از روسیه، چین، ایران و کوبا در رسیدن به این هدف مشاوره و کمک خواهد گرفت.

وی این خبر را به مناسبت یکصد سالگی هواپیمایی ونزوئلا، اعلام کرد و گفت قصد داریم شورای نظامی علمی و فناوری را به طور گسترده با مشورت و کمک کشور‌های دوست فعال کنیم.

به گفته وی، در این اقدام که دنیا را غافلگیر خواهد کرد؛ از استعداد علمی ملی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار