بیانیه شاعران پارسی‌گوی هند و ایران در محکومیت اهانت به پیامبر (ص)

شاعران پارسی‌گوی هند و ایران که در قالب انجمن ادبی «هندیران» فعالیت می‌کنند، طی یک بیانیه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.
کد خبر: ۴۲۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ - 31October 2020

بیانیه شاعران پارسی‌گوی هند و ایران در محکومیت اهانت به پیامبر (ص)به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، گروه ادبی «هندیران» طی یک بیانیه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند. در این بیانیه آمده است:

«بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

می‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند، حال آن که نمی‌دانند خدا نور خود را کامل خواهد کرد، اگر چه کافران ناخشنود باشند. (سوره توبه، آیه 32)

اقدام نابخردانه مجله فرانسوی «شارلی ابدو» در اهانت مجدد به ساحت مقدس رسول خدا (ص) که «رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ» و پیام آور صلح و مهربانی برای جهانیان است و حمایت رئیس جمهور بی تدبیر این کشور از به سخره گرفتن مقدسات دینی، اهانت به تمام ادیان توحیدی و نشانگر ماهیت (ص) اسلام ستیزانه حکومتی است که خود را به دروغ پرچمدار آزادی و مدافع حقوق بشر می‌داند.

این اقدام وقیحانه که باعث شعله ور شدن آتش خشم و نفرت مسلمانان و فطرت‌های پاک و خداجو در سراسر جهان شده است، با هیچ منطقی قابل توجیه و دفاع نیست.

بی شک حمایت حکومت سکولار فرانسه و صهیونیسم بین الملل از این اقدام مذبوحانه که در راستای تکمیل پروژه «اسلام هراسی» صورت می‌گیرد، همدستی و هم داستانی با خط تروریسم گروه‌های تکفیری - بخصوص داعش - است، که در نهایت منجر به گسترش موج افراط گرایی دینی و متزلزل شدن بنیان‌های صلح و آزادی در سراسر جهان خواهد شد.

سردمداران دروغین «حقوق بشر» و مُدعیان مُزوّر «دموکراسی» و «آزادی بیان» بدانند که چنین اهانت‌هایی چیزی از ارزش‌های «سراج مُنیر» اسلام محمدی نمی‌کاهد، چنان که سعدی به راستی و درستی گفته است:

شب پره گر وصل آفتاب نخواهد
رونق بازار آفتاب نکاهد

شاعران پارسی زبان عضو انجمن ادبی «هندیران» و همه گروه‌های وابسته به این انجمن بین المللی، با تاکید بر احترام به مقدسات تمامی ادیان توحیدی و ضمن محکوم کردن این اقدام موهن، از مسلمانان جهان می‌خواهد که به منظور حفظ وحدت جهان اسلام و خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان دین ستیز، در این شرایط حساس از هر گونه حرکت وحدت شکنانه بپرهیزند و با بصیرت و هشیاری در مسیر روشنگری گام بردارند.

از مجامع حقوقی و قانونی خصوصا وزارت محترم خارجه نیز انتظار می‌رود، برای پیشگیری از تکرار حرکت‌های موذیانه‌ای از این دست، طبق قوانین بین المللی و به صورت قاطعانه با مسببان این اقدامات موهن برخورد کنند.

والعاقبه للمتقین
شاعران پارسی‌زبان عضو گروه بین‌المللی «هندیران»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار